중학생의 수학에 대한 태도 측정 도구 개발 및 특성 분석
'
중학생의 수학에 대한 태도 측정 도구 개발 및 특성 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
14,345
|
11
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
교육학
|
14,719
|
2
|
|
계 |
|
14,719
|
2
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
9
|
|
'
중학생의 수학에 대한 태도 측정 도구 개발 및 특성 분석' 의 참고문헌
-
박사
-
학생 배경변인과 수학에 대한 태도변화와의 관계 분석 : 잠재변인 변화모형의 적용
-
학교유형에 따른 남녀 학생의 수학에 대한 태도 연구 : 중학교 학생을 중심으로
송소영
이종희
수학교육학연구 6 (1) : 165 ~ 177
[1996]
-
박사
-
박사
-
박사
-
-
박사
-
인문계, 실업계 고등학생의 수학에 관련된 태도 비교 조사
-
-
박사
-
-
-
-
-
수학 문제해결 신념의 측정도구 개발
김부미
교육과정평가연구 14 (1) : 229 ~ 255
[2011]
-
성취수준에 따른 남녀학생의 수학에 대한 태도 연구
-
박사
-
The psychology of attitude and attitude change
-
-
PISA 2003 결과 분석 연구: 수학적 소양, 읽기 소양, 과학적 소양 수준 및 배경 변인 분석
이미경
한국교육과정평가원 연구보고PRE 2004-2-1
[2004]
-
Learning for Tomorrow's World: first result from PISA 2003
OECD
OECD Publications
[2004]
-
Gender similarities in a structural model of mathematics achievement
-
Fuzzy measure of secondary students attitude towards mathematics
Bharati
Monoranjan
International Journal of Research Studies in Education 1 (1) : 1 ~ 10
[2012]
-
Fennema-Sherman mathematics attitude scales: Instruments designed to measure attitudes toward the learning of mathematics by females and males
Fennema
Sherman
Journal for Research in Mathematics Education 7 (5) : 324 ~ 326
[1976]
-
Comparative fitindexes in structuralmodels
Bentler
Psychological Bulletin 107 (2) : 238 ~ 246
[1990]
-
Beliefs and achievement in seventh-grademathematics
Kloosterman
Focus on learning problems in mathematics 13 (3) : 3 ~ 15
[1991]
-
Belief, attitude, intention, and behavior: An introduction to theory and research
-
Belief, attitude, intension and behavior : An introduction to theory and research reading
-
Attitudes and mathematics, In Selected issues in mathematics education
-
Attitude towards mathematics: Emotions expectations and values
Hannula
Educational Studies in Mathematics 49 : 25 ~ 46
[2002]
-
Attitude toward Mathematics
Aiken
Review of educational research 40 : 551 ~ 596
[1972]
-
Assessing the relationship between attitude toward mathematics and achievement in mathematics: A meta-analysis
Kishor
Journal for research in mathematics education 28 (1) : 26 ~ 47
[1997]
'
중학생의 수학에 대한 태도 측정 도구 개발 및 특성 분석'
의 유사주제(
) 논문