교원능력개발평가에서 과학 교사의 수업 능력 평가를 위한 이해당사자 기반의 평가 관점 분석
'
교원능력개발평가에서 과학 교사의 수업 능력 평가를 위한 이해당사자 기반의 평가 관점 분석' 의 참고문헌
-
-
-
-
교원능력개발평가의 지표 개발에 관한 연구 : 교장평가를 중심으로
-
-
-
-
교원능력개발평가 선도학교 운영 결과 분석 연구
-
-
-
-
과학교사에 의해 조성되는 심리적 학습환경에 대한 고등학생들의 인식과 과학과 관련된 태도 변화
-
-
Teacher supervision and Evaluation
-
Teacher evaluation: A comprehensive guide to new directions and practices
-
Teacher evaluation to enhance professional development
-
Teacher awareness of student alternate conceptions about rotational motion and gravity
Berg
Brouwer
Journal of Research in Science Teaching 28 (1) : 3 ~ 18
[1991]
-
Students and teachers conceptions of the nature ofscience: A review of the research
Lederman
Journal of Research in Science Teaching 29 (4) : 331 ~ 359
[1992]
-
Role-based evaluation of principals: Developing an appraisal system, In International handbook of educational leadership and administration
-
-
Inquiry and the National Science Education Standards: A guide for teaching and learning
-
-
Fourth generation evaluation
-
Extension handbook: Process and practices
-
Enhancing professional practice: A framework for teaching
Danielson, C.
Association for Supervision and Curriculum Development
[1996]
-
Deliberation, evaluation, and democracy, In Evaluation as a democratic process: Promoting inclusion, dialogue, and deliberation
-
'
교원능력개발평가에서 과학 교사의 수업 능력 평가를 위한 이해당사자 기반의 평가 관점 분석'
의 유사주제(
) 논문