대학 CTL의 지속 프로그램과 중단 프로그램 분석 및 성공적인 운영전략 연구
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
박은숙
이은실
유정아
제어번호
99562392
학술지명
평생학습사회
권호사항
Vol.
8
No.
3
[
2012
]
발행처
한국방송통신대학교 미래원격교육연구원
자료유형
학술저널
수록면
153-174
언어
Korean
출판년도
2012
KDC
370
등재정보
KCI등재
판매처
'
대학 CTL의 지속 프로그램과 중단 프로그램 분석 및 성공적인 운영전략 연구' 의 참고문헌
연구중심대학의 학부교육의 방향-교육프로그램 사례 분석
역량기반 교육 연구보고서 : 미국 알버노 대학 사례
What makes a revolution, teaching and learning in higher education, 1980-2000
Ten principles of good practice in creating and sustaining teaching and learning centers, In A guide to faculty development: Practical advice, examples, and resources
Teacher and teaching effectiveness: A bold view from National Board Certified teachers in North Carolina
Byrd, A.
Center for Teaching Quality
[2011]
Reinventing undergraduate education: A blueprint for America’s research universities
Learning centre roles in facilitating learning communities at the tertiary level
Learning Lessons : 미국 대학 CTL 방문조사보고서
Classroom assessment techniques
'
대학 CTL의 지속 프로그램과 중단 프로그램 분석 및 성공적인 운영전략 연구'
의 유사주제(
) 논문