한국인과 일본인이 인식하는 문화 차원의 유형과 소비자 문화의 차이

논문상세정보
    • 저자 전종우 최용훈
    • 제어번호 99556088
    • 학술지명 광고학연구
    • 권호사항 Vol. 24 No. 1 [ 2013 ]
    • 발행처 한국광고학회
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 251-270 ( 20쪽)
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2013
    • KDC 326
    • 등재정보 KCI등재
    • 소장기관 영남대학교 중앙도서관 영남대학교 중앙도서관
    • 판매처 학술교육원
    유사주제 논문( 9,595)
' 한국인과 일본인이 인식하는 문화 차원의 유형과 소비자 문화의 차이' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
9,235 2

0.0%

' 한국인과 일본인이 인식하는 문화 차원의 유형과 소비자 문화의 차이' 의 참고문헌

  • 호프스테드의 문화차원에 나타난 광고거리에 관한 연구
    한국언론학보 43 (4) : 42 ~ 78 [1999]
  • 한국인과 중국인이 인식하는 문화 차원의 차이와 양국 소비자 문화에서의 역할
    커뮤니케이션학 연구 18 (2) : 105 ~ 125 [2010]
  • 일본의 CSR 현황과과제
    한중수교20주년기념 광고홍보 국제학술세미나 발표논문 [2012]
  • 일본에 있어서 외국인탤런트 커머셜(CM)의 수용 이미지 변화
    광고연구 77 : 197 ~ 212 [2007]
  • 일본, 일본인, 일본의 힘
    루비박스 [2009]
  • 일본 광고의 가치유형과 표현기법 : 프라임 타임 대 TV광고 분석
    광고학연구 18 (1) : 187 ~ 214 [2007]
  • 이미지로 읽는 일본문화
    어문학사 [2009]
  • 소비자행동과 문화
    나남 [2007]
  • 문화 및 시장거리가 국제광고에 미치는영향 연구
    광고연구 67 : 33 ~ 56 [1997]
  • 닛폰 리포트
    중앙북스 [2007]
  • 나는 일본친구가 좋다
    시공사 [2008]
  • Variationsin Value orientation
    Kluckhohn Strodbeck Row, Peterson [1961]
  • Understanding Global Culture
    Sage [1994]
  • Toward A Universal Psychological Structure of Human Values
    Bilsky Schwarz Journal of Personality and Social Psychology 53 : 550 ~ 562 [1987]
  • Three Roles of International Marketing in Global Strategy, In Competition in global industries
    Harvard Business School : 111 ~ 146 [1986]
  • Think and feel country clusters: a new approach to international advertising standardization
    International Journal of Advertising 15 (4) : 325 ~ 344 [1996]
  • The interpretation of culture
    Geertz. C. Basic Books [1973]
  • The Dance of Life
    Anchor Books-Doubleday [1983]
  • TV 공익광고의 주제 및 표현전략에 관한 국가간 비교연구: 한국, 일본, 미국을 중심으로
    광고학연구 18 (4) : 7 ~ 30 [2007]
  • Syakaiteki Jyouho Syori Kateino Hikakubunkateki Kentou
    Jyosei Kenkyuusyu, Yosh ida Hideo Scholarship Foundation : 138 ~ 158 [1987]
  • Service Syouhiniokeru Nihonjinno Manjokukeiseikateino Tokusitu, In Nihonkata Marketing
    Tikura Syobou : 207 ~ 222 [2000]
  • Service Syouhiniokeru Fumanno Hasseito Yokuseisareru Kujyoukoudou
    Japan Marketing Journal 20 (2) : 25 ~ 38 [2000]
  • Riding the Waves of Culture: Understanding Cultural Diversity in Business
    Nocholas Brealy [1993]
  • Nihon no Syouhisyaha Tahuna Syouhisyaka?: Jainichigaisikeikigyouno Syouhisyaninsikito Global Marketing Senryaku
    Japan Marketing Journal 85 : 4 ~ 18 [2002]
  • Nihon no Syouhisyaha Tahuna Syouhisyaka?
    Advances in Consumer Studies 5 (2) : 59 ~ 76 [1998]
  • National Character
    Transaction [1997]
  • Message vs. Mood: A Look at Some of the Differences between Japanese and Western Television Commercials, Dentsu Japan Marketing/ Advertising
    Dentsu : 51 ~ 57 [1987]
  • Managing brand equity:Capitalizing on the value of a brand name
    성태제 Free Press [1991]
  • Koukoku Kokusai Hikaku no Tenbou
    Koukokukagaku 27 : 59 ~ 63 [1993]
  • Japan Rethinks Branding in Europe
    Advertising Age : 1 ~ 5 [1992]
  • International Retailing
    Fairchild [2007]
  • Impact of Exchange Variables on Exit, Voice, Loyalty, and Neglect: an Integrative Model of Responses to Declining Job Satisfaction
    Academy of Management Journal 31 : 599 ~ 627 [1988]
  • Global Marketing and Advertising: UnderstandingCultural Paradoxes
    de Mooij Sage Publications [1998]
  • Does the Soft Sell Still Sell? : Japanese and Executives Concentrate on Kanjo
    Time, 4, Nov [1985]
  • Culture and the Self; Implications for Cognition, Emotion, and Motivation
    Markus Psychological Review 98 : 224 ~ 253 [1991]
  • Cultural Differences in Brand Design and Tagline Appeals
    International Marketing Review 24 (4) : 474 ~ 491 [2007]
  • Comparative Analysis of Brand System between Japan and U.S, In Senryakuteki Brand Kanrino Tenkai
    Tsyuo Keizaisya [1996]
  • Brand Loyalty Management
    Doubunkan Press [1984]
  • Beyond Individualism and Collectivism, In Individualism and Collectivism: Theory, Method, and Applications
    Sage [1994]
  • Beyond Culture
    Trilling Doubleday [1965]
  • ATL과 BTL 광고 수용에 영향을 미치는 소비자 문화 차원의 역할
    옥외광고학연구 8 (1) : 5 ~ 28 [2011]
  • A Question of Relevance: Must Japanese Advertising be Different to be Successful?
    International Educational Center Forum [1985]
  • A Comparison of Japanese and US Attitudes Toward Foreign Products
    Nagashirma Akira Journal of Marketing : 68 ~ 74 [1970]
  • A Comparative 'Made In' Product Image Survey among Japanese Businessmen
    Journal of Marketing : 95 ~ 100 [1977]