연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
소셜네트워크 학습환경에서 학습자의 심리적 특성이 학습성과에 미치는 영향
김소영
2012년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
김소영
참고문헌( 36)
유사주제 논문( 14,718)
교육학 14,718건
인용/피인용
소셜네트워크 학습환경에서 학습자의 심리적 특성이 학 ...
' 소셜네트워크 학습환경에서 학습자의 심리적 특성이 학습성과에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
교육학
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
14,345
5
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육학
14,719
2
0.0%
계
14,719
2
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
3
닫기
' 소셜네트워크 학습환경에서 학습자의 심리적 특성이 학습성과에 미치는 영향'
의 참고문헌
한국 인터넷 활용 원격교육의 보수성
신나민(Namin Shin)
정보와 사회
[2005]
학습자의 인식론적 신념: 연구의 동향과 과제
양미경
열린교육연구 14 (3) : 1 ~ 25
[2006]
자기조절학습의 모형탐색과 타당화 연구
양명희
[2000]
인식론적 신념,성취목표지향성,자기조절학습 및 학업성취간의 관계
문병상
초등교육연구 22 (4) : 49 ~ 68
[2009]
웹 기반 자기 조절 학습 환경을 위한 설계 전략의 특성과 효과
임철일
교육공학연구 17 (3) : 53 ~ 83
[2001]
박사
웹 기반 문제해결학습에서 인지양식에 따른 자기조절학습능력의 변화 분석
윤득희
[2003]
소셜미디어의 진화양상과 사회적 영향
한국언론정보학회 정기학술대회
[2009]
소셜미디어란 무엇인가?
FKII 조사연구팀
정보산업지 6 : 52 ~ 55
[2006]
소셜 미디어의 확산과 미디어 콘텐츠에 대한 수용자 인식연구
최민재
한국언론정보학회 정기학술대회 : 5 ~ 31
[2009]
소셜 미디어의 소통 구조에 대한 국어교육적 고찰-트위터 미투데이 등의 마이크로 블로그를 중심으로
김지연
손예희
국어교육 (133) : 207 ~ 231
[2010]
사회조사방법론
김영석
나남출판
[2006]
매력적인 수업설계
송상호
교육과학사
[1999]
Who interacts on the web?: The intersection of users'personality and social media use
Computers in Human Behavior 26 : 247 ~ 253
[2010]
Web 2.0, pedagogical support for reflexive and emotional social interaction amongSwedish students
Augustsson
Internet and Higher Education 13 : 197 ~ 205
[2010]
Using a social networking site for experiential learning :Appropriating, lurking, modeling and community building
Arnold
Paulus
Internet and Higher Education 13 : 188 ~ 196
[2010]
Understanding self-regulated learning
Pintrich, Paul R
Jossey-Bass
[1995]
To blog or not to blog: Student perceptions of blogeffectiveness for learning in a college-level course
Internet and Higher Education 13 : 206 ~ 213
[2010]
The effect of social network sites on adolescents' social and academic development: currenttheories and controversies
Ahn
Journal of the American Society for Information Science and Technology 62 (8) : 1435 ~ 1445
[2011]
The development of epistemological theories: beliefs about knowledge and knowing and their relation to learning
Review of Educational Research 67 : 88 ~ 140
[1997]
The correlation between epistemological beliefs and preferences towardinternet-based learning environments
Chuang
Tsai
British Journal of Educational Technology 36 (1) : 97 ~ 100
[2005]
The big-five trait taxonomy: History, measurement, and theoretical perspectives, In Handbook of personality: Theory and research (2nd ed.)
John, O.
Guilford
[1999]
Synthesizing epistemological belief research: Tentative understanding and provocativeconfusions
Schommer
Educational Psychology Review 6 (4) : 293 ~ 319
[1994]
Social network sites: Definition, history, and scholarship
Ellison
Journal of Computer-Mediated Communication 13 (1) : 210 ~ 230
[2007]
Reconsidering usage of blogging in preservice teacher educationcourses
Inan
Top
Yukselturk
Internet and Higher Education 13 : 214 ~ 217
[2010]
Personality and motivationsassociated with Facebook use
Computers in Human Behavior 25 (2) : 578 ~ 586
[2009]
Personal epistemology research: Implications for learning and teaching
Hofer
Journal of Educational Psychology Review 13 (4) : 353 ~ 382
[2001]
Pattern of development in thought and values of students in a liberal arts college: A validation of a scheme
Perry, W
[1968]
IT기반 소통의 진화: SNS와 스마트폰이 결합된 소셜미디어
송경재
지역정보화
[2010]
How to integrate learner motivation planning into lesson planning: The ARCS model approach
Keller, J
[2000]
From forums to wikis: Perspectives on tools for collaboration
Internet and Higher Education 13 : 218 ~ 225
[2010]
Findings on facebook in highereducation: A comparison of college faculty and student uses and perceptions of social networking sites
Internet and Higher Education 13 : 134 ~ 140
[2010]
Facebook : An online environmentfor learning of english in institutions of higher education?
Internet and Higher Education 13 : 179 ~ 187
[2010]
Effects of beliefs about the nature of knowledge on comprehension
Schommer
Journal of Educational Psychology 82 : 498 ~ 504
[1990]
Educational research in the internet age: Examining therole of individual characteristics
Bendixen
Hartley
Educational Researcher 30 (9) : 22 ~ 26
[2001]
Asynchronous computer conferencing as a supplement to classroom instruction in higher education: The impact of selected learner characteristics on user satisfaction and the amount of interaction
Stein, J. J.
[1997]
박사
An exploratory study of the relationship between epistemological beliefs and self-directed learning readiness
Boden, Carrie J
[2005]
' 소셜네트워크 학습환경에서 학습자의 심리적 특성이 학습성과에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문