독해전략 훈련이 정신지체 학생의 표현력 향상에 미치는 영향
'
독해전략 훈련이 정신지체 학생의 표현력 향상에 미치는 영향' 의 참고문헌
-
박사
-
학습장애 아동의 독해전략 훈련 효과에 관한 연구
-
학습장애 아동 교육의 이론과 실제
[2002]
-
-
박사
-
-
중심내용파악 및 정교화 전략 훈련이 읽기장애 학생의 읽기이해력에 미치는 효과에 관한 일 연구
-
정신지체아의 문장이해력과 이해전략에 관한 연구
[1993]
-
-
박사
-
박사
-
-
박사
-
박사
-
독서전략 훈련이 학습부진아의 학습습관 및 학업성취에 미치는 효과
-
Working memory in learning disability subgroups Journal of Experimental Child Psychology
87 ~ 114
[1993]
-
Theoretical issues in reading comprehension
[1980]
-
Strategies for comprehending text and coping with reading difficulties
: 32 ~ 42
[1989]
-
Reciprocal teaching of comprehension-forstering and instruction
117 ~ 175
[1984]
-
Introduction to Mental retardation
[1986]
-
Effects of attributional retraining on strategy-based reading comprehension in learning disabled students Journal of Educational Psychology
46 ~ 53
[1988]
-
Diagnostic teaching of reading Teaching for instruction and assessment
[1996]
-
Comprehension monitoring in good and poor reader
13 : 5 ~ 22
[1981]
'
독해전략 훈련이 정신지체 학생의 표현력 향상에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문