중학교 과학 자유 탐구 수행 실태 및 교사와 학생의 인식
-
-
저자
박재용
이기영
-
제어번호
82710660
-
학술지명
교과교육학연구
-
권호사항
Vol.
15
No.
3
[
2011
]
-
발행처
이화여자대학교 교과교육연구소
-
자료유형
학술저널
-
수록면
603-632
-
언어
Korean
-
출판년도
2011
-
KDC
374.05
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
이화여자대학교 중앙도서관
-
판매처
'
중학교 과학 자유 탐구 수행 실태 및 교사와 학생의 인식' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
1,438
|
9
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
교육과정
|
1,438
|
1
|
|
계 |
|
1,438
|
1
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
8
|
|
'
중학교 과학 자유 탐구 수행 실태 및 교사와 학생의 인식' 의 참고문헌
-
-
-
-
-
-
-
중학교 교육 과정 해설(III) -수학,과학,기술?가정-
-
중학교 2·3학년 과학 자유탐구 교수·학습 및 평가
[2011]
-
중학교 1학년 과학과 자유탐구 교사연수 자료
[2009]
-
-
-
-
Tools & traits: Highly effective science teaching, K-8
-
Tools & Traits: Highly effective science teaching
-
The spectrum of dynamic inquiry teaching practices
-
The effect of an inquiry-oriented environmental science course on preserviceelementary teachers' attitudes about science
-
Teaching science to every child: Using culture as a starting point
-
Teaching science for all children: an inquiry approach(5th ed.)
-
-
Teaching Science as Inquiry
-
Students' transition from engineeringmodel to a science model of experimentation
-
-
Science inquiry: The link to accessing the general education curriculum
-
-
National Science Education Standards
-
Just do it? Impact of scienceapprenticeship program on high school students' understanding of the nature ofscience and scientific inquiry
-
Inquiry in project-based science classrooms: Initial attempts by middle students
[1998]
-
Inquiry and the national science education standards
-
How students learn: History mathematics, and science in theclassroom
-
How much curriculum change is appropriate? Defining a zone of feasible innovation
Rogan
Science Education 91 : 439 ~ 460
[2007]
-
How much curriculum change is appropriate?
-
Experimenting in a constructivist high school physics laboratory
-
Essentials of inquiry-based science, K-8
-
Essentials of inquiry-based science
-
Epistemologically authentic inquiry in schools: A theoretical framework for evaluating inquiry tasks
-
Dynamic, open inquiry in biology learning
[2004]
-
Doing science: The process of scientific inquiry
-
Changing practice by changing practice: Toward more authentic science and science curriculum development
-
Benchmarks for science literacy
-
Authentic science and school science
-
Authentic learning about tree frogs by preservice biology teachers inopen-inquiry research settings
-
Authentic Inquiry: Introductionto the Special Section
-
Analysis of nine high school biology laboratorymanulas: Promoting scientific inquiry
-
Analysis of essential features of inquiry found in articles published in The Science Teacher, 1998-2007
Asay
Orgill
Analysis of essential features of inquiry found in articlespublished in The Science Teacher
[2010]
-
-
-
'
중학교 과학 자유 탐구 수행 실태 및 교사와 학생의 인식'
의 유사주제(
) 논문