연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
소셜 네트워크 사이트 참여 동기 분석에 기초한 소셜 네트워크 기반 학습 설계 원리
이상수
강정찬
오영범
이유나
2011년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
이상수
강정찬
오영범
이유나
제어번호
82692508
학술지명
교육방법연구
권호사항
Vol. 23 No. 4 [ 2011 ]
발행처
한국교육방법학회
발행처 URL
http://www.kaem.or.kr/
자료유형
학술저널
수록면
729-754
언어
Korean
출판년도
2011
KDC
370
등재정보
KCI등재
판매처
참고문헌( 56)
유사주제 논문( 14,718)
교육학 14,718건
인용/피인용
소셜 네트워크 사이트 참여 동기 분석에 기초한 소셜 ...
' 소셜 네트워크 사이트 참여 동기 분석에 기초한 소셜 네트워크 기반 학습 설계 원리' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
교육학
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
14,345
15
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육학
14,719
6
0.0%
계
14,719
6
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
9
닫기
' 소셜 네트워크 사이트 참여 동기 분석에 기초한 소셜 네트워크 기반 학습 설계 원리'
의 참고문헌
트위터와 페이스북의 이용동기와 충족에 관한 연구
오승석
[2010]
트위터와 페이스북 사용자 접속요인 비교분석
오재철(Jaechul Oh)
홍삼열(Samyull Hong)
한국인터넷정보학회 추계학술발표대회 논문집 11 (2)
[2010]
트위터에서의 의견 지도력과 트위터 이용패턴 이용동기 트윗 이용패턴, 그리고 유형별 사례분석
심홍진
황유선
한국방송학보 24 (6) : 365 ~ 404
[2010]
집단지성이란 무엇인가
Leadbeater, Charles
21세기북스
[2009]
정보기술 사용에서의 놀이성,유용성 그리고 사회적 영향:미니홈피 사용을 중심으로
이승헌
이응규
Asia Pacific Journal of Information Systems 15 (3) : 91 ~ 110
[2005]
인터넷의 웹블로그(Web-blog) 이용동기와 만족도에 관한 연구: 대학생 집단을 중심으로
박광순
조명휘
한국언론학보 48 (5) : 270 ~ 294
[2004]
위키를 활용한 온라인 협동학습 전략이 대학생들의 학습과제 수행 결과 및 태도에 미치는 효과
원지영
한승록
학습자중심교과교육연구 9 (2) : 167 ~ 184
[2009]
위키(Wiki) 활용이 협력학습과정과 협력학습결과에 미치는 영향
김연순
정현미
교육과학연구 41 (3) : 93 ~ 118
[2010]
실시간 소셜웹 주도권 경쟁: 페이스북 vs 트위터 vs 구글버즈
김태현
Digieco
[2010]
블로그와 트위터 이용자들의 소셜 미디어 출판에 대한 연구: 피에르 레비의 집단 지성을 중심으로
김지연
[2011]
블로그 이용자의 개인가치가 블로그 참여행위에 미치는 영향
박준철
서민교
정기호
인터넷전자상거래연구 7 (3) : 77 ~ 96
[2007]
블로그 사용에 영향을 미치는 요인: 확장된 기술수용모델과 인지된 격려를 이용한 실증연구
권오병
김민용
문예성
한국전자거래학회지 12 (4) : 165 ~ 184
[2007]
미디어 블로그의 확산과 이슈
김지수
정보통신정책 6 (2) : 130 ~ 151
[2010]
과제의 구조화 정도에 따른 위키 활용 학습의 효과 탐색에 관한 연구
김민정
김혜원
교육공학연구 24 (3) : 1 ~ 21
[2008]
personalized learning
Wikipedia
networked learning
Wikipedia
Why we Twitter: Understanding microblogging usage and communities
Proceedings of the Joint 9th WEBKDD and 1st SNA-KDD Workshop 2007
[2007]
Why participate in an online social network: an empirical analysis
Krasnova, H.
Why We Blog
Commun. ACM 47 (12) : 41 ~ 46
[2004]
What Is Web 2.0: Design Patterns and Business Models for the Next Generation of Software
O'Reilly, T.
Weblogs as a mean of marketing Communication
Alexander, R.
Web 2.0 : new tools, new schools
Solomon, Gwen
International Society for Technology in Education
[2007]
Web 2.0 : a strategy guide
Shuen, Amy Anne
O’Reilly Media
[2008]
Vygotsky and Education : Instructional implications and applications of sociohistorical psychology
Vygotsky, L.
Cambridge University Press
[1978]
Using wikis in schools: a case study
Grant, L.
Type of social support and specific stress: Toward a theory of optimal matching, In Social support: An interactional view
Cutrona, C. E.
Wiley : 319 ~ 366
[1990]
Twitter for academia
Parry, D.
Tweeting the night away: Using Twitter to enhance social presence
Dunlap J.C
Lowenthal P.R
Journal of Information Systems Education 20 (2) : 256 ~ 271
[2009]
The role of tutoring inproblem solving
Bruner
Ross
Wood
Journal of Child Psychology and Psychiatry 17 : 89 ~ 100
[1976]
The metaphor of scaffolding: Its utility for the field oflearning disabilities
Stone
Journal of Learning Disabilities 3 (1) : 344 ~ 364
[1998]
The economies of online cooperation: Gifts and public goods in cyberspace, In Communities in cyberspace
Kollock, P.
Routeldge : 220 ~ 242
[1999]
Supportive communication, in Handbook of interpersonal communication (3rd ed.)
Burleson, B. R.
Sage : 374 ~ 424
[2002]
Social network sites: Definition, history, and scholarship
Ellison
Journal of Computer- Mediated Communication 13 : 210 ~ 230
[2007]
Social capital, self-esteem, and use of online social network sites: A longitudinal analysis
C.Lampe
N.B.Ellison
Steinfield
Journal of Applied Developmental Psychology 29 : 434 ~ 445
[2008]
Scaffolding student learning : instructional approaches and issues
Hogan, Kathleen
Brookline Books
[1997]
Personal connections in the digital age
Baym, Nancy K
Polity Press
[2010]
Personal Learning Environments: The Natural Way of Learning
Skrabut, S. A.
PLEs from virtual ethnography of Web 2.0
Torres, L.
Online and Offline Social Networks : Useof Social Networking Sites by Emerging Adults
Espinoza
Journal of Applied Developmental Psychology 29 : 420 ~ 433
[2008]
Online Motivational Factors: Incentives for Participation and Contribution in Wikipedia
Rafaeli, R.
Millennials narcissism,and social networking: What narcissists do on social networking sites and why
Bergman
Personality and Individual Differences 50 : 706 ~ 711
[2011]
Learning Network: a filed guide to teaching and learning
Harasim, L.
The MIT Press
[1995]
Introduction, In We've Got Blog: How weblogs are Changing Our Culture
Blood, R.
Cambridge MAL Perseus Publish in
[2002]
Imagined Communities: Awareness, Information sharing, and privacy on the Facebook
Acquisti1, A.
How and Why People Twitter: the Role thatMicro-blogging Plays in Informal Communication at Work
Rosson
Zhao
Proceedings of GROUP 2009
[2009]
Handbook of Collective Intelligence
MIT Center for Collective Intelligence
Grown up digital : how the net generation is changing your world
Tapscott, Don
McGraw-Hill
[2009]
Findings on facebook in highereducation: A comparison of college faculty and student uses and perceptions of social networking sites
Internet and Higher Education 13 : 134 ~ 140
[2010]
Electronic word-of- mouth contribution continuance in online opinion platform: the role of multiple commitments
Jin, X. L.
Designing an integrated web-based personal learning environment based on the crucial success factors of social networks
Amberg, M.
Cultural difference inmotivationsforusing socialnetwork sites:acomparativestudyofAmericanandKoreancollegestudents
Choi
Kim
Sohn
Computers in Human Behavior 27 : 365 ~ 372
[2010]
Connectivism: A learning theory for the digital age
Siemens, G.
Computer support for Knowledge-building communities
Bereiter
Scardmalia
The Journal of the Learning Sciences 3 (3) : 265 ~ 283
[1994]
CollegeStudents’SocialNetworking Experiences on Facebook
Calvert
Pempek
Journal of Applied Developmental Psychology 30 : 227 ~ 238
[2009]
Can we use twitter for educational activities?
Grosseck
Holotescu
Paper presented at the 4th International Scientific Conference eLSE “eLearning and Software for Education”, Bucharest
[2008]
A theory of human motivation
Maslow
Psychological Review 50 : 370 ~ 396
[1943]
' 소셜 네트워크 사이트 참여 동기 분석에 기초한 소셜 네트워크 기반 학습 설계 원리'
의 유사주제(
) 논문