연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
협동학습에서 소셜네트워크서비스(SNS)를 활용한 성찰활동이 학습몰입, 학업적 자기효능감, 학업성취에 미치는 효과
김은영
김정현
최예솔
2011년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
김은영
김정현
최예솔
제어번호
82692505
학술지명
교육방법연구
권호사항
Vol. 23 No. 4 [ 2011 ]
발행처
한국교육방법학회
발행처 URL
http://www.kaem.or.kr/
자료유형
학술저널
수록면
665-686
언어
Korean
출판년도
2011
KDC
370
등재정보
KCI등재
판매처
참고문헌( 45)
유사주제 논문( 0)
인용/피인용
협동학습에서 소셜네트워크서비스(SNS)를 활용한 성 ...
' 협동학습에서 소셜네트워크서비스(SNS)를 활용한 성찰활동이 학습몰입, 학업적 자기효능감, 학업성취에 미치는 효과'
의 참고문헌
협동학습이 대학생의 성취목표지향성, 학습동기, 학업성취도에 미치는 영향
박용한
아시아교육연구 11 (1) : 91 ~ 119
[2010]
박사
협동학습의 효과에 관한 메타분석
강홍숙
아동교육 15 (1) : 69 ~ 82
[2005]
협동학습에서 학습자의 유능감 및 관계성 욕구와 내재동기 및 수업 참여의 관계분석
김은주 ( Eun Joo Kim )
도승이 ( Seung Lee Do )
교육심리연구 23 (1) : 181 ~ 196
[2009]
학업적 자기효능감 척도 개발 및 타당화 연구
김아영
박인영
교육학연구 23 (1) : 95 ~ 123
[2001]
인간교육과 협동학습
이동원
성원사
[1995]
위키를 활용한 온라인 협동학습 전략이 대학생들의 학습과제 수행 결과 및 태도에 미치는 효과
원지영
한승록
학습자중심교과교육연구 9 (2) : 167 ~ 184
[2009]
웹기반 학습환경에서 협력적 성찰이 문제해결 수행 및 과정에 미치는 영향
김동식
이승희
교육공학연구 19 (1) : 131 ~ 159
[2003]
웹 기반 학습 환경과 면대면 학습 환경에서의 개별적 성찰전략과 협력적 성찰전략이 인지구조와 간주관성에 미치는 영향
이상수
교육공학연구 19 (4) : 55 ~ 73
[2003]
웹 기반 프로젝트 중심 학습이 학습자의 태도, 학습결과 및 성찰적 실천에 미치는 영향
정영란
[2003]
온라인 학습에서 학습몰입요인, 몰입수준, 학업성취 간의 관련성 탐구
김연경(Kim Yeon-Kyoung)
박성익(Park Seong-Ik)
열린교육연구 14 (1) : 93 ~ 115
[2006]
스마트 폰 기반 사회네트워크 서비스 활용수업 사례연구: 의사소통 내용 및 도구적 특성 분석을 중심으로
임걸
교육방법연구 22 (4) : 91 ~ 114
[2010]
소셜 네트워크 서비스(SNS)사용자의 몰입과 지속적 사용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
Fan,Qing
서울대학교
[2009]
성찰일지 분석을 통한 이러닝 성인학습자의 학습 전략 탐색
권성연(Kwon, Soung Youn)
평생교육학연구 15 (3) : 21 ~ 49
[2009]
블렌디드 러닝에서 성찰일지의 작성이 학습동기와 학습결과에 미치는 영향
장은호
한양대학교
[2007]
Visitors' flow experience while browsing a Web Site: Its Measurement, Contributing Factors and Consequence
Kimmel
Skadberg
Computers in Human Behavior 20 (3) : 403 ~ 422
[2004]
The dimensionality and correlation of flow in human-computer interaction
Ryan
Trevino
Webster
Computer in human behavior 9 (4) : 411 ~ 426
[1993]
The Jigsaw classroom
Aronson, Elliot
Sage Publication, Inc
[1978]
Social capital, self-esteem, and use of online social network sites: A longitudinal analysis
C.Lampe
N.B.Ellison
Steinfield
Journal of Applied Development Psychology 29 (6) : 434 ~ 445
[2008]
Self-Efficacy: Toward a Unifying Theory of Behavioral Change
Psychological Review 84 : 191 ~ 215
[1997]
Self-efficacy and academic motivation
Educational Psychologist 26 : 207 ~ 231
[1991]
Relationships among personal attributes, motivation, and productivity outcomes in a cooperative learning environment
Russel, W. A. M.
Florida State University
[1998]
Reflection, self-evaluation and personal knowing: Fourth graders discussions of socially relevant literature
Silvers, P.
[1998]
Promoting early adolescents’achievement and peer relationships: The effects of cooperative, competitive, andindividualistic goal structures
Johnson
Roseth
Psychological Bulletin 134 : 223 ~ 246
[2008]
Positive interdependence: Key to cooperation, In Interaction in cooperative groups
Johnson, D. W.
Cambridge University Press
[1992]
PBL과 성찰저널
강인애
산업교육연구 4 : 3 ~ 27
[1998]
MeasurementofExperience:Construct and Content Validity of the ExperienceQuestionnaire
Bundrick
Privette
Perceptual and Motor Skills 65 : 315 ~ 332
[1987]
Looking at, looking up or keeping up with people?: motives and use of facebook
Joinson
In Proceedings of the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems : 1027 ~ 1036
[2008]
Learning together and alone : Cooperative, competitive and individualistic learning
Johnson, D. W.
Boston: Allyn & Bacon
[1999]
Introduction: Aspects of constructivism, In Constructivism: Theory, perspectives, and practice
von Glasersfeld, E.
Lawrence Erlbaum Associates : 3 ~ 7
[1996]
Informal learning and identityformation in online social networks
Greenhow
Robelia
Learning, Media and Technology 34 : 119 ~ 140
[2009]
In Wikipedia, the free encyclopedia
Social Network Service
How we think
Dewey, John
Health and Company
[1910]
How critical reflection triggers transformative learning, In Fostering critical reflection in adulthood: A guide to transformative and emancipatory learning
Mezirow, J.
Jossey-Bass Publishers : 1 ~ 6
[1990]
Flow in Web Based Instructional Activity: an Exploratory Research Project
Repman
International Journal of Educational Telecommunications 5 (3) : 225 ~ 237
[1999]
Faceworking: Exploring students’ education-related use of Facebook
Selwyn
Learning, Media and Technology 34 : 157 ~ 174
[2009]
Developing reflective teaching practice. Center for Teaching and Learning
Freese, A.
Designing metacognitive activities
Lin
Educational Technology Research & Development 49 (2) : 23 ~ 40
[2001]
Designing group work: Strategies for beterogeneous classroom
Cohen, E. G.
Teachers College Press
[1994]
Creativity: Flow and the psychology for the third millennium
Csikszentmihalyi, M.
HarperCollins Publishers
[1993]
Cooperative learning: Theory, research, and practice(2nd ed.)
Slavin, R. E.
Allyn & Bacon
[1995]
Collaborative learning techniques : a handbook for college faculty
Barkley, Elizabeth F
Jossey-Bass
[2005]
박사
CSCL에서 협력적 성찰지원 도구의 효과분석
이승희
[2002]
Building real world domain-specific social network websites as a capstone project
Journal of Information Systems Education 20 (1) : 67 ~ 76
[2009]
Beyond boredom and anxiety
Csikszentmihalyi, Mihaly
Jossey-Bass
[1975]
2010 대학정보화 최신동향 분석자료집
임병노
[2010]
' 협동학습에서 소셜네트워크서비스(SNS)를 활용한 성찰활동이 학습몰입, 학업적 자기효능감, 학업성취에 미치는 효과'
의 유사주제(
) 논문