시각단서의 유형과 학습용 에이전트의 사실성 수준이 인지부하요인과 학습성취에 미치는 효과

논문상세정보
' 시각단서의 유형과 학습용 에이전트의 사실성 수준이 인지부하요인과 학습성취에 미치는 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 학습지도, 교육방법
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
8,384 2

0.0%

' 시각단서의 유형과 학습용 에이전트의 사실성 수준이 인지부하요인과 학습성취에 미치는 효과' 의 참고문헌

  • Validatingcognitiveloadfactors:sensitivityonlatentmean differences between easy and difficult tasks
    Ryu Presented at the 4th international conference of cognitive load theory [2010]
  • Using animations and visual cueing to support learning of scientific concepts andprocesses
    Lin, L. Computers & Education 56 (3) : 650 ~ 658 [2011]
  • The psychometric structure of pedagogical agent persona
    Baylor Ryu Technology Instruction Cognition & Learning 2 (4) : 291 ~ 315 [2005]
  • The attention-guiding effect and cognitive load in the comprehension of animations
    Amadieu, F. Computers in Human Behavior 27 (1) : 36 ~ 40 [2011]
  • Learning from animated diagrams: how are mental models built?, In Diagrammatic representation and inference
    Lowe, R. K. Springer : 266 ~ 281 [2008]
  • How to optimize learning from animated models: AReview of guidelines based on cognitive load
    Review of Educational Research 78 : 645 ~ 675 [2008]
  • Five design principles for experiments on the effects of animated pedagogicalagents
    Choi Clark Journal of Educational Computing Research 32 (3) : 209 ~ 225 [2005]
  • E-learning and the science of instruction: Proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning (2nd ed.)
    Ruth C. Clark Preiffer [2008]