체계적 분류틀을 이용한 한국과 미국 고등학교 생물교과서 실험활동의 탐구수준 비교
-
-
저자
박철규
신재영
곽대오
-
제어번호
82609309
-
학술지명
교과교육학연구
-
권호사항
Vol.
15
No.
2
[
2011
]
-
발행처
이화여자대학교 사범대학 교과교육연구소
-
자료유형
학술저널
-
수록면
433-449
-
언어
Korean
-
출판년도
2011
-
KDC
374.05
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
이화여자대학교 중앙도서관
-
판매처
'
체계적 분류틀을 이용한 한국과 미국 고등학교 생물교과서 실험활동의 탐구수준 비교' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
1,438
|
0
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
교육과정
|
1,438
|
0
|
|
계 |
|
1,438
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
0
|
|
'
체계적 분류틀을 이용한 한국과 미국 고등학교 생물교과서 실험활동의 탐구수준 비교' 의 참고문헌
-
-
-
The teaching of science ad inquiry, In The teaching of science
-
The teaching of science ad inquiry
-
The nature of scientific inquiry
-
The inquiry level of junior highactivities : Implications to science teaching
-
Teaching basic concepts of scientific research to high school students
Friedler
Tamir
Journal of Biological Education 20 (4) : 263 ~ 269
[1986]
-
-
Levels of inquiry : Content analysis of the three most commonly used united states high school biology laboratory manuals
-
Inquiry-related tasks in high school science laboratoryhandbooks
-
Inquiry levels and skills in Zambianhigh school chemistry syllabus, textbooks and practical examinations
Hunter
Mumba
Inquiry levels and skills in Zambianhigh school chemistry syllabus
[2007]
-
Inquiry and the National Science Education Standards: A guide for teaching and learning
-
How do the high school biology textbooks introduce the nature of science?
Lee, Y. H.
How do the high school biology textbooks introduce the nature of science?
[2007]
-
Differences between a standards-based curriculum and traditional textbooks inhigh school earth science
-
Current trends of community college lab curricula in biology: An analysis of inquiry, technology, and content
Basey
Ramos
Current trends of community collegelab curricula in biology: An analysis of inquiry
[2000]
-
Characteristics of laboratory exercises included in sciencetextbooks in Catalonia(Spain)
-
-
Assessing inquiry potential: a tool for curriculumdecision makers
-
Analysis of nine high school biologylaboratory manuals: Promoting scientific inquiry
-
Analysis of Zambian high school physicssyllabus and practical examinations for levels of inquiry and inquiry skills
-
An analysis of laboratory activities in the BSCS YellowVersion
-
A taxonomy for Learning Teaching andAssessment : A revision of Bloom's taxonomy of Educational Objectives
'
체계적 분류틀을 이용한 한국과 미국 고등학교 생물교과서 실험활동의 탐구수준 비교'
의 유사주제(
) 논문