연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
텍스트의 줄 길이와 근접성 원리가 과제유형에 따라서 인지부하에 미치는 영향
류지헌
2011년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
류지헌
참고문헌( 20)
유사주제 논문( 0)
인용/피인용
텍스트의 줄 길이와 근접성 원리가 과제유형에 따라서 ...
' 텍스트의 줄 길이와 근접성 원리가 과제유형에 따라서 인지부하에 미치는 영향'
의 참고문헌
인지과학을 적용한 가독성이 좋은 모니터 타이포그래피 연구
윤준성
최영선
기초조형학연구 8 (3) : 569 ~ 579
[2007]
사전지식의 수준과 컴퓨터의 화면분할이 과제수행 및 인지부하요인에 미치는 영향
류지헌
교육공학연구 26 (1) : 87 ~ 109
[2010]
과제유형과 화면설계방식이 인지부하요인의 과제난이도 지각과 정신적 노력에 미치는 영향
류지헌
교육공학연구 26 (2) : 1 ~ 23
[2010]
Validatingcognitiveloadfactors:sensitivityonlatentmean differences between easy and difficult tasks
Ryu
Presented at the 4th international conference of cognitive load theory
[2010]
Using animations and visual cueing to support learning of scientific concepts andprocesses
Lin, L.
Computers & Education 56 (3) : 650 ~ 658
[2011]
The influence of readingspeed and line length on the effectiveness of reading fromscreen
Dyson
Haselgrove
International Journal of Human-Computer Studies
International Journal of Human-Computer Studies 54 (4) : 585 ~ 612
[2001]
The influence of line spacing and text alignment on visual search of web pages
Ling, J.
Displays 28 (2) : 60 ~ 67
[2007]
The influence of font type and line length on visual search and information retrieval in web pages
Ling, J.
International Journal of Human-Computer Studies 64 (5) : 395 ~ 404
[2006]
The eyes as a mirrorofourthoughts: Quantification of motor imagery of goal-directed movementsthrough eye movement registration
Helsen
Heremans
Heremans, E
Behavioural Brain Research 187 (2) : 351 ~ 360
[2008]
The efficacy andpsychophysiological correlates of dual-attention tasks in eye movementdesensitization and reprocessing(EMDR)
Drummond
Lee
Schubert
Journal of Anxiety Disorders 25 (1) : 1 ~ 11
[2011]
The attention-guiding effect and cognitive load in the comprehension of animations
Amadieu, F.
Computers in Human Behavior 27 (1) : 36 ~ 40
[2011]
PDA에서 한글 서체와 글자 크기가 가독성에 미치는 영향
안신희, 안길상
산업과 경영 18 (1) : 49 ~ 70
[2005]
Meta-analysisofthemodality effect
Ginns
Ginns, P.
Learning and Instruction 15 (4) : 313 ~ 331
[2005]
Integrating information : A meta-analysis of the spatial contiguity and temporal contiguity effects
Ginns, P.
Learning and Instruction 16 (6) : 511 ~ 525
[2006]
Element Interactivity and Intrinsic Extraneous, and Germane Cognitive Load
Sweller
Sweller, J.
Educational Psychology Review 22 (2) : 123 ~ 138
[2010]
E-learning and the science of instruction: Proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning (2nd ed.)
Ruth C. Clark
Preiffer
[2008]
E-Learning and the science of instruction : proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning
Clark, Ruth Colvin
Preiffer
[2003]
Cognitive load theoryand complex learning: Recent developments and futuredirections
Sweller
Van Merriёnboer
Educational Psychology Review 17 (2) : 147 ~ 177
[2005]
Cognitive load theory: New conceptualizations specifications, and integrated research perspectives
Educational Psychology Review 22 (2) : 115 ~ 121
[2010]
A closerlookatsplitvisualattentioninsystem-andself-pacedinstructioninmultimedialearning
Kohnert
Schmidt-Weigand
Schmidt-Weigand, F
Learning and Instruction 20 (2) : 100 ~ 110
[2010]
' 텍스트의 줄 길이와 근접성 원리가 과제유형에 따라서 인지부하에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문