대학 수업에서 블로그 기반 학습활동이 인지 조절 능력 활용에 대한 학습자 인식에 미치는 영향
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
대학 수업에서 블로그 기반 학습활동이 인지 조절 능력 활용에 대한 학습자 인식에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
14,345
5
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육학
14,719
0
계
14,719
0
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
5
닫기
'
대학 수업에서 블로그 기반 학습활동이 인지 조절 능력 활용에 대한 학습자 인식에 미치는 영향' 의 참고문헌
Using weblogs in scholarship and teaching
The use of blogs, wikis and RSS in education: A conversation of possibilities
Duffy, Peter D.
Proceedings of Online Learning and Teaching Conference : 31 ~ 38
[2006]
The effects of the assessor and assessee's roles of preservice teachers' metacognitive awareness, performance, and attitude in a technology-related design task
Kim, M.
The Florida State University
[2005]
Successful learning with hypermedia : The role of epistemological beliefs and metacognitive awareness
Bendixen, L.
Journal of Educational Computing Research 28 (1) : 15 ~ 30
[2003]
Social cognitive theory: An agentic perspective
ura
Annual Review of Psychology 52 : 1 ~ 26
[2001]
Self-regulated learning in web-based environments:Instructional tools designed to facilitate cognitive strategy use, metacognitiveprocessing, and motivational beliefs
Kauffman
Journal of Educational Computing Research 30 : 139 ~ 161
[2004]
Promoting general metacognitive awareness
Schraw
Instructional Science 26 : 113 ~ 125
[1998]
Metacognitive theories
Moshman
Schraw
Educational Psychology Review 7 (4) : 351 ~ 371
[1995]
Learning theories : An educational perspective (4th ed.)
Learning Theories: An educational perspectives
Influence of Metacognitive Knowledge and Aptitudeon Problem Solving
Swanson
Journal of Educational Pscyhology 82 : 306 ~ 314
[1990]
Exploring the use of blogs as learning spaces in the higher education sector
Bookmarking the world: Weblog applications in education
Oravec
Journal of Adolescent & Adult Literacy 45 (7) : 616 ~ 621
[2002]
Blogging in the classroom : A preliminary exploration of student attitudes and impacton comprehension
Blog count for July: 70 million blogs
Asynchronous Discussion Groups: A Use- based Taxonomy with Examples
Gill
Journal of Information Systems Education 17 (4) : 373 ~ 383
[2006]
Assessing metacognition awareness
Dennison
Schraw
Comtemporary educational psychology 19 : 460 ~ 475
[1994]
A social cognitive view of self-regulated academic learning
Zimmermann
Journal of Educational Psychology 81 (3) : 329 ~ 339
[1989]
'
대학 수업에서 블로그 기반 학습활동이 인지 조절 능력 활용에 대한 학습자 인식에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문