웹기반 소집단 협력학습에서 학습자 성격 특성과 상호작용자 유형에 따른 학습결과 분석
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
웹기반 소집단 협력학습에서 학습자 성격 특성과 상호작용자 유형에 따른 학습결과 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
14,345
10
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육학
14,719
1
계
14,719
1
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
9
닫기
'
웹기반 소집단 협력학습에서 학습자 성격 특성과 상호작용자 유형에 따른 학습결과 분석' 의 참고문헌
컴퓨터 매개커뮤니케이션이 대인커뮤니케이션 및 정보이용에 미치는 영향
웹기반형 교수설계자의 전문성 개발을 위한 실천공동체(Community of Practice) 형성 방안: 미국 G 대학교의 ‘설계스튜디오’ 사례분석
김도헌
교육공학연구 19 (3) : 199 ~ 229
[2003]
웹기반 협동학습에서 학습자 성격유형에 따른 상호작용과 학업성취도의 차이
웹기반 문제해결학습 환경에서 소집단 협동학습전략이 온라인 토론의 참여도와 문제해결에 미치는 효과
Witness learning
Fritsch, H.
Fern Universitat Central Institute for Distance Education Research
[1997]
Vicarious learning, case-based teaching and educational ICT, contexts, communities and networks: Mobilising learners' resources and relationships in different domains
Vicarious Interaction and the Achieved Quality of Learning
Kawachi
International Journal on E-Learning 2 (4) : 39 ~ 45
[2003]
The principle of vicarious interaction in computer-mediated communications
Sutton
International Jl. of Educational Telecommunications 7 (3) : 223 ~ 242
[2001]
Small group collaborative discovery from hypertext
Anderson, A.
Computer Supported Collaborative Learning
[1995]
Perceptions of interaction: The critical predictor indistance education
Fulford
Zhang
The American Journal of Distance Education 7 (3) : 8 ~ 21
[1993]
Manual of the maudsley personality inventory
Learning to solve syllogisms by watching others' learning
Learning effectiveness: What the research tells us. In: Elements of quality online education, practice and direction
Swan, K.
Sloan Center for Online Education : 13 ~ 45
[2003]
Learner-inter-face interactionif distance education: an extension of contemporary models and strategies forpractitioners
Investigating speech therapists' clinical reasoning: analysing think-aloud protocols and integrating multiple-source data
Handbook of individual differences
Editorial: Three types of interaction
Moor
The American Journal of Distance Education 3 (2) : 1 ~ 7
[1989]
Collaboration
Cramer
School Library Media Activities Monthly 15 : 38 ~ 40
[1998]
'
웹기반 소집단 협력학습에서 학습자 성격 특성과 상호작용자 유형에 따른 학습결과 분석'
의 유사주제(
) 논문