동료평가가 온라인 토론 양상에 미치는 변화 연구
'
동료평가가 온라인 토론 양상에 미치는 변화 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
14,345
|
7
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
교육학
|
14,719
|
2
|
|
계 |
|
14,719
|
2
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
5
|
|
'
동료평가가 온라인 토론 양상에 미치는 변화 연구' 의 참고문헌
-
-
-
웹기반 문제해결학습 환경에서 소집단 협동학습전략이 온라인 토론의 참여도와 문제해결에 미치는 효과
-
웹 기반 협동학습에서의 학습자 상호작용 연구
홍경선
교육인류학연구 2 (3) : 83 ~ 99
[1999]
-
-
-
The nature and value of interaction in distance learning
-
-
Peer assessment between students in colleges and universities
Topping
Review of Educational Research 68 : 249 ~ 276
[1998]
-
-
-
Learning theories : An educational perspective (4th ed.)
-
Learning online through asynchronous discussion: Instructional design and facilitation issues. Presented at AERA2002, New Orleans, LA
-
Implications of postmodernism for science or, science asprogressive discourse
Bereiter
Educational Psychologist 29 (1) : 3 ~ 12
[1994]
-
Having second thoughts: Student perceptions before and after apeer assessment exercise
Cheng
Warren
Studies in Higher Education 22 (2) : 233 ~ 240
[1997]
-
Formative peer assessment of academic writing between postgraduate students
Topping, K. J.
Assessment and Evaluation in Higher Education 25 (2) : 149 ~ 169
[2000]
-
Designing a peer rating systems for asynchronous discussion. Presented at AECT 2004, Chicao, Ⅱ
-
Cognition and instruction: Their historic meetingwithin educational psychology
Mayer
Journal of Educational Psychology 84 (4) : 405 ~ 412
[1992]
-
Children as evaluation understanding from the inside in: ART001231356
'
동료평가가 온라인 토론 양상에 미치는 변화 연구'
의 유사주제(
) 논문