중등교사의 교직이수 유형별 전문성 및 만족도 차이
-
-
저자
박남수
김혜숙
-
제어번호
82580598
-
학술지명
교육과학연구
-
권호사항
Vol.
42
No.
1
[
2011
]
-
발행처
이화여자대학교 사범대학 교육과학연구소
-
자료유형
학술저널
-
수록면
1-25
-
언어
Korean
-
출판년도
2011
-
KDC
370.5
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
이화여자대학교 중앙도서관
-
판매처
'
중등교사의 교직이수 유형별 전문성 및 만족도 차이' 의 참고문헌
-
-
한국교육종단연구2005(III): 조사개요보고서
-
-
-
중등교원 양성교육과정의 전문성 확보 : 교육과정 구조의 논거를 중심으로
한명희
교육학연구 35 (5) : 171 ~ 194
[1997]
-
-
일본의 교원 질 향상 정책과 시사점; 교직대학원과 교사자격갱신제를 중심으로
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
What matters most:Teaching for America's future
-
Those who understand knowledge growth in teaching
Shulman, L
Educational Researcher 15 (2) : 4 ~ 14
[1987]
-
-
Teachers' perception of satisfaction, skill development, and skill application after instructional consultation services
-
Predicting teacher job satisfaction
-
Improving impact studies of teachers’ professional development: Toward better conceptualizations and measures
Desimone
Educational Researcher 38 (3) : 181 ~ 199
[2009]
-
Educational Administration : Theory, Research, and Practice(7th ed.)
-
Attracting, developing, and retaining teachers: Synthesis report
-
'
중등교사의 교직이수 유형별 전문성 및 만족도 차이'
의 유사주제(
) 논문