초등학교 영어수업에서 성찰일지 작성여부와 소집단 구성방식에 따른 자기효능감과 쓰기성취도의 차이
-
-
저자
주영주
이광희
이지현
-
제어번호
82564024
-
학술지명
교과교육학연구
-
권호사항
Vol.
15
No.
1
[
2011
]
-
발행처
이화여자대학교 교과교육연구소
-
자료유형
학술저널
-
수록면
45-63
-
언어
Korean
-
출판년도
2011
-
KDC
374.05
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
이화여자대학교 중앙도서관
-
판매처
'
초등학교 영어수업에서 성찰일지 작성여부와 소집단 구성방식에 따른 자기효능감과 쓰기성취도의 차이' 의 참고문헌
-
-
전자게시판을 활용한 성찰저널 쓰기와 교사 피드백의 효과
이재숙
이화교육논총 13 : 243 ~ 257
[2003]
-
-
-
-
쓰기를 활용한 교수학습 방법과 교정적 피드백이 수학학업성취도와 자기효능감에 미치는 영향
-
Within-class grouping:A meta - analysis
Lou
Review of Educational Research 66 (4) : 423 ~ 458
[1996]
-
Using reflective journals and the workshop approach in university classes to develop students' self-regulated learning
-
The collaborative classroom. Fourth Edition
Hill, S.
Eleanor Durtain Publishing
[1996]
-
Teaching English as a foreign or second language
-
Self-efficancy: The exercise of control
-
Self-efficacy and educational development
-
Self-efficacy and ability in achievement behavior
Connolly
Paper presented at the annual meeting of American Education Research Association
[1982]
-
-
-
Personal factors affecting the generality of academic self-efficacy judgements: gender, ethnicity, and relative expertise
Bong
Journal of Experimental Education 67 : 91 ~ 103
[1999]
-
-
Modern elementary curriculum (6th ed.)
-
Fostering reflective thinking through computer modified journaling
-
Cooperative learning in the elementary ESL classroom
-
Collaborative reflective practice: an instructional design architecturefor the internet
-
Ability grouping in the middle grades: Achievementeffects and alternatives
Slavin.R.E
Elementary School Journal 93 (5) : 535 ~ 552
[1990]
-
Ability grouping and tracking; current issues and concerns. Achieving national education goals
-
Ability X treatment interaction effects on children’s learning in large-group and small group approaches
'
초등학교 영어수업에서 성찰일지 작성여부와 소집단 구성방식에 따른 자기효능감과 쓰기성취도의 차이'
의 유사주제(
) 논문