Bloom의 신 교육 목표 분류학에 의한 한국과 미국 고등학교 생물 교과서 실험 수업 목표 비교 분석
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
박철규
황진석
곽대오
제어번호
82564014
학술지명
교과교육학연구
권호사항
Vol.
15
No.
1
[
2011
]
발행처
이화여자대학교 교과교육연구소
자료유형
학술저널
수록면
27-43
언어
Korean
출판년도
2011
KDC
374.05
등재정보
KCI등재
소장기관
이화여자대학교 중앙도서관
판매처
'
Bloom의 신 교육 목표 분류학에 의한 한국과 미국 고등학교 생물 교과서 실험 수업 목표 비교 분석' 의 참고문헌
Why we need good instructional design
The teaching of science ad inquiry, In The teaching of science
The role of the laboratory in science teaching : Neglected aspects of research
Teaching science by inquiry: assessment and learning
Taxonomy of education objectives, handbook Ⅰ : cognitive domain
Science practicals: what do pupil think?
Research on sciencelaboratory activities: In pursuit of betterquestions and answers to improve learning
Putting problem solving to use in the classroom
Practical work in science
National Science Education Standards
Levels of inquiry : Content analysis of the three most commonly used united states high school biology laboratory manuals
Klopfer의 교육목표 분류체계에 의한 고등학교 생물 교육과정의 분석
[1990]
Klopfer의 과학교육목표 분류 체계에 의한 중학교 생물교육 목표 분석
Klopfer의 과학교육 목표 분류체계에 의한 제7차 교육과정의 중학교 과학2 학습목표 분석
Klopfer의 과학교육 목표 분류 체계에 의한 고등학교 생물교육 목표 분석
Klopfer 교육목표분류체제에 의한 초등학교 5학년 자연과 수업 목표 분석.
Improving learning through enhanced metacognition : a classroom study
How do the high school biology textbooks introduce the nature of science?
Evaluation of Learning in Science, in Handbook on formative and summative evaluation of student learning, B.S. Bloom et al. eds., Chapter 18
Educational objectives and curriculum design : a case study of an undergraduate degree in librarianship and information science
Development of a structured interview for assessing student use a self-regulated learning strategies
Creating effective investigative laboratories for undergraduates
Committee developed science objectives
Characterizing in two science classrooms by the cognitive processes demonstrated by student and teachers
Bloom의 신 교육목표 분류 체계에 의한 고등학교 생물교육 과정의 분석
Assessing teaching/learning successes in multiple domains of science and science education
Applying Bloom’s revised taxonomy within the framework of teaching for understanding to enhance the frequency and quality of student’s opportunities to develop and practice high-level cognitive processes
A revision Bloom’s taxonomy : an overview
A classification of ISIS program using Bloom’s cognitive taxonomy
A Taxanomy For Learning Teaching And Assessing-A Revision of Bloom's Taxanomy of Educational Ojectives Abridged Edition
'
Bloom의 신 교육 목표 분류학에 의한 한국과 미국 고등학교 생물 교과서 실험 수업 목표 비교 분석'
의 유사주제(
) 논문