통합교육의 이상을 실현하기 위한 현장교사들의 경계선 넘기(transgression)와 장애학을 기반으로 한 교사교육 프로그램의 역할
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
원종례
엄수정
제어번호
82425465
학술지명
특수교육연구
권호사항
Vol.
17
No.
1
[
2010
]
발행처
국립특수교육원
발행처 URL
http://www.knise.kr
자료유형
학술저널
수록면
25-49
언어
Korean
출판년도
2010
KDC
379.05
등재정보
KCI등재
소장기관
동국대학교 중앙도서관
판매처
'
통합교육의 이상을 실현하기 위한 현장교사들의 경계선 넘기(transgression)와 장애학을 기반으로 한 교사교육 프로그램의 역할' 의 참고문헌
Transgression. in: Encyclopedia of Disability
Allan, J.
Sage Reference : 1555 ~ 1557
[2006]
Teaching to trouble. in: Vital questions facing disability studies in education
Rethinking inclusive education: The philosophers of difference in practice
Position Statement on Inclusive Schooling and Teacher Preparation. (Available from Elementary Inclusive Education Program at Teachers College, Columbia Univeresity, Zankel 308, 525 W. 121st street, New York, NY10027)
Overcoming disabling barriers: 18 years of disability and society
Doing inclusive education research. in: International reader of disability studies
Disability Studies in Education: Reading in theory and method
Conversations across disability and difference: Teacher education seeking inclusion. in: Vital questions facing disability studies in education
'
통합교육의 이상을 실현하기 위한 현장교사들의 경계선 넘기(transgression)와 장애학을 기반으로 한 교사교육 프로그램의 역할'
의 유사주제(
) 논문