통합교육의 이상을 실현하기 위한 현장교사들의 경계선 넘기(transgression)와 장애학을 기반으로 한 교사교육 프로그램의 역할

논문상세정보
    • 저자 원종례 엄수정
    • 제어번호 82425465
    • 학술지명 특수교육연구
    • 권호사항 Vol. 17 No. 1 [ 2010 ]
    • 발행처 국립특수교육원
    • 발행처 URL http://www.knise.kr
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 25-49
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2010
    • KDC 379.05
    • 등재정보 KCI등재
    • 소장기관 동국대학교 중앙도서관
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' 통합교육의 이상을 실현하기 위한 현장교사들의 경계선 넘기(transgression)와 장애학을 기반으로 한 교사교육 프로그램의 역할' 의 참고문헌

  • Transgression. in: Encyclopedia of Disability
    Allan, J. Sage Reference : 1555 ~ 1557 [2006]
  • Teaching to trouble. in: Vital questions facing disability studies in education
    Ferri, B. A. Peter Lang : 289 ~ 306 [2006]
  • Rethinking inclusive education: The philosophers of difference in practice
    Allan, J. Springer [2008]
  • Position Statement on Inclusive Schooling and Teacher Preparation. (Available from Elementary Inclusive Education Program at Teachers College, Columbia Univeresity, Zankel 308, 525 W. 121st street, New York, NY10027)
  • Overcoming disabling barriers: 18 years of disability and society
    Barton, L. Routledge [2006]
  • Doing inclusive education research. in: International reader of disability studies
    Allan, J. Peter Lang [2008]
  • Disability Studies in Education: Reading in theory and method
    Gabel, S. Peter Lang [2005]
  • Conversations across disability and difference: Teacher education seeking inclusion. in: Vital questions facing disability studies in education
    Allan, J. Peter Lang : 347 ~ 362 [2006]