청각장애학생의 과학교과 어휘에 대한 수어 조어활동이 마인드맵 어휘 형성에 미치는 효과
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
최성규
제어번호
82425454
학술지명
특수교육연구
권호사항
Vol.
16
No.
2
[
2009
]
발행처
국립특수교육원
발행처 URL
http://www.knise.kr
자료유형
학술저널
수록면
205-230
언어
Korean
출판년도
2009
KDC
379.05
등재정보
KCI등재
소장기관
동국대학교 중앙도서관
서울대학교 중앙도서관
판매처
'
청각장애학생의 과학교과 어휘에 대한 수어 조어활동이 마인드맵 어휘 형성에 미치는 효과' 의 참고문헌
청각장애아동 통합교육의 실태와 문제점 및 개선방안에 대한 질적 연구
Web-based science instruction for deaf students: What research says to the teacher
Lang, H. G.
Instructional Science 31 (4-5) : 277 ~ 298
[2003]
Vygotsky′s developmental and educational psychology
Toward a psychology of deafness
Allyn & Bacon
[1993]
Thinking and speech. In:The collected works of L. S. Vygotsky. Vol. 1. Problems of general psychology. (pp. 39-285)
The relationship between the reading and signing skills of deaf children in bilingual education programs
Hermans, D.
Journal of Deaf Studies and Deaf Education 13 : 518 ~ 530
[2008]
Teaching science. In:Deaf learners: Developments in curriculum and instruction. (pp. 57-66)
Lang, H
Gallaudet University Press
[2006]
Overview: Curriculum and instruction in general education and in education of deaf learners. In:Deaf learners: Developments in curriculum and instruction. (pp. 3-14)
Issues in access. Gallaudet University: Pre-College National Mission Programs
Instrumental enrichment. Baltimore
Cognitive strategy instruction: A permeating principle. In:Deaf learners: Developments in curriculum and instruction. (pp.207-206)
Academic success for English language learners
'
청각장애학생의 과학교과 어휘에 대한 수어 조어활동이 마인드맵 어휘 형성에 미치는 효과'
의 유사주제(
) 논문