교사의 발달 단계에 따른 교사 효능감, 적응 유연성, 심리적 소진의 차이
-
-
저자
조민아
이정화
송소원
장석진
-
제어번호
82402676
-
학술지명
敎員敎育
-
권호사항
Vol.
26
No.
1
[
2010
]
-
발행처
韓國敎員大學校 敎育硏究院
-
자료유형
학술저널
-
수록면
93-111
-
언어
Korean
-
출판년도
2010
-
KDC
370.5
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
영남대학교 중앙도서관
영남대학교 중앙도서관
-
판매처
'
교사의 발달 단계에 따른 교사 효능감, 적응 유연성, 심리적 소진의 차이' 의 참고문헌
-
-
박사
-
-
박사
-
초등학교 고경력 교사의 직무만족에 대한 질적 연구
-
박사
-
초등 예비교사와 초임교사의 교사효능감에 관한 연구
-
-
박사
-
-
-
-
여교사의 임파워먼트,직무스트레스와 소진과의 관계
김정미
한국교원교육연구 26 (1) : 177 ~ 199
[2009]
-
박사
-
상담자의 직무환경에서의 위험요소와 사회적 지지가 상담자의 심리적 소진에 미치는 영향
-
-
내외통제성과 사회적 지지에 따른 특수교사의 소진에 관한 연구
-
-
박사
-
-
-
교사발달단계와 중학교 교사의 직무스트레스간의 관계 연구
-
-
교사발달단계, 교사임파워먼트 및 교사효능감 간의 관계 연구
-
-
The measurement of experienced burnout
홍후조
Journal of Occupational Behavior 2 : 99 ~ 113
[1981]
-
Teachers resilience: A necessary condition foreffectiveness
Day
Go, Q.
Teaching and Teacher Education 23 : 1302 ~ 1316
[2007]
-
Teacher growth: essential characteristics of experiences in development from a novice to veteran teacher
-
Teacher Career Stage: Implications for Staff Development. Bloomington, IND: Phi-Delta Kappa. Festback No. 214
-
Teacher Burnout: A psychodynamic existential perspective
Pines
Teachers and Teaching: Theory and Practice 8 (2) : 121 ~ 140
[2002]
-
Resilientteachers:Resisting stress and burnout
Howard
Johnson
Social Psychology of Education 7 : 399 ~ 420
[2004]
-
Professional Self-Concept as a Predictor of Teacher Burnout
-
Perceived teacher self-efficacy as a predictor of job stress and burnout: Mediation analysis
-
Perceived self-efficacy in cognitive development and functioning
ura
Educational Psychologist 28 : 117 ~ 148
[1993]
-
Ordinary magic-resilience processes in development
Mastern
American Psychologist 56 (3) : 227 ~ 238
[2001]
-
Job satisfaction and teacher career stages
-
High-and Low-Burnout schools : School culture aspects of teacher Burnout
Friedman, I. A.
The Journal of Education Research 84 (6) : 325 ~ 333
[1991]
-
Deciding to leave but staying: Teacher burnout, precursors and turnover
Hughes
The International Journal of Human Resource Management 12 (2) : 288 ~ 298
[2001]
-
Concerns of teachers: A developmental conceptualization
Fuller
American Educational Research Journal 6 (2) : 207 ~ 226
[1969]
-
Burnout in teachers. Shattered dreams of impeccable professional performance
Friedman
JCLP/In Session: Psychotherapy in Practice 56 (5) : 595 ~ 606
[2000]
-
Burnout and Work Engagement Among Teachers
'
교사의 발달 단계에 따른 교사 효능감, 적응 유연성, 심리적 소진의 차이'
의 유사주제(
) 논문