대학교원의 교수능력 개발을 위한 학습공동체 프로그램 분석
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
유정아
제어번호
82402665
학술지명
敎員敎育
권호사항
Vol.
25
No.
4
[
2009
]
발행처
韓國敎員大學校 敎育硏究院
자료유형
학술저널
수록면
72-92
언어
Korean
출판년도
2009
KDC
370.5
등재정보
KCI등재
소장기관
영남대학교 중앙도서관
영남대학교 중앙도서관
판매처
'
대학교원의 교수능력 개발을 위한 학습공동체 프로그램 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
14,345
7
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육학
14,719
2
계
14,719
2
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
5
닫기
'
대학교원의 교수능력 개발을 위한 학습공동체 프로그램 분석' 의 참고문헌
박사
박사
Teacher Development: Commitment and Challenge. In Teacher Development and the Struggle for Authenticity: Professional Growth and Restructuring in the Context of Change
Professionalism and Community: What is it and why is it important in urban schools?. In Professionalism and Community: Perspectives on Reforming Urban Schools
Professional learning communities at work: Best practices for enhancing student achievement
Professional Community in Chicago Elementary Schools: Facilitating Factors and Organizational Consequences
Bryk, A.
The Annual Meeting of the American Educational Research Association : 8 ~ 12
[1997]
Novice teacher learning communities
Meyer
American Secondary Education 31 (1) : 27 ~ 42
[2002]
Instructional design of interactive multimedia
Henderson
Educational technology research and development 44 (4) : 85 ~ 104
[1996]
Cultivating Communities of Practice
Wenger,E
Havard business school press
[2002]
Communities of Practice: The Organizational Frontier
Center on Organization and Restructuring of Schools: Activities and Accomplishments, 1990-1996, Final Report
'
대학교원의 교수능력 개발을 위한 학습공동체 프로그램 분석'
의 유사주제(
) 논문