7학년 분자의 운동 단원에서 사회적 상호작용을 강조한 탐구실험 수업의 효과와 학생들의 인식
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
장진아
이경희
박소영
김동진
최병순
박국태
제어번호
82402642
학술지명
敎員敎育
권호사항
Vol.
25
No.
3
[
2009
]
발행처
韓國敎員大學校 敎育硏究院
자료유형
학술저널
수록면
312-328
언어
Korean
출판년도
2009
KDC
370.5
등재정보
KCI등재
소장기관
영남대학교 중앙도서관
영남대학교 중앙도서관
판매처
'
7학년 분자의 운동 단원에서 사회적 상호작용을 강조한 탐구실험 수업의 효과와 학생들의 인식' 의 참고문헌
협동적인 컴퓨터 보조 수업이 중학생들의 과학 학습에 미치는 효과
토론고정에서 사회적 합의 형성을 강조한 개념학습 전략의 효과
이질적으로 구성된 소집단 협동학습에서 언어적 상호작용
논의과정을 강조한 교수.학습전략이 중학생들의 인지발달,과학개념 이해,과학관련 태도및 논의과정에 미치는 여향
Vygotsky의 근접발달이론에 의한 사회적 상호작용수업이 동기화학습전략 및 학업성취도에 미치는 효과
The effects of group composition on achievement,interaction,and learning efficiency during computer-based cooperative instruction
Student inquiry in a physics class discussion
Small-group discussion in physic: Peer interactionmodes in pairs and fours
Small-Scale Chemistry(SSC)f를 적용한 고등학교 과학 수업의 효과
Peer-assisted learning interventions with elementary schoolstudents: A meta - analytic review
Peer learning in the classroom: Tracing developmental patterns and consequences of children's spontaneous interactions. In Communicating in the classroom
Peer interaction and the learning of critical thinking skills in further education students
Laboratory counter-examples and the growth of understanding in science
Effects of peer interaction during computer-based mathematics instruction
Developing a learning progression for scientific modeling: Making scientific modeling accessible and meaningful for learners
[2009]
Determining the pressure inside an unopened carbonated beverage
Designing collaborative learning context
Cooperative CBI: The effect of heterogeneous versus homogeneous grouping on the learning of progressively complex concepts
Constructing scientific knowledge in the classroom
An easy approach for reading manometers to determine gas pressure: The analogy of the child's seesaw
'
7학년 분자의 운동 단원에서 사회적 상호작용을 강조한 탐구실험 수업의 효과와 학생들의 인식'
의 유사주제(
) 논문