TBSL(Test of Basic Scientific Literacy)과 SLT(Scientific Literacy Test)를 사용한 중 고등학생의 과학적 소양 비교
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
정영란
이자경
제어번호
82398444
학술지명
교과교육학연구
권호사항
Vol.
14
No.
3
[
2010
]
발행처
이화여자대학교 사범대학 교과교육연구소
자료유형
학술저널
수록면
669-680
언어
Korean
출판년도
2010
KDC
374.05
등재정보
KCI등재
소장기관
이화여자대학교 중앙도서관
판매처
'
TBSL(Test of Basic Scientific Literacy)과 SLT(Scientific Literacy Test)를 사용한 중 고등학생의 과학적 소양 비교' 의 참고문헌
고등학교 학생들과 예비교사, 현직교사의 과학적 소양 평가
The impact of science curricula on student views about the nature of science
[1993]
The development of the new instrument: "Views on Science-Technology-Society"(VOSTS)
Scientific literacy: Factor Structure and Gender Differences
Scientific Literacy: a conceptual and empirical review
Miller
Daedalus 112 (2) : 29 ~ 48
[1983]
Science instruction in the middle and secondary schools. 4nd ed
Science for all Americans
National science education stadndards
National Science Education Standards
NSTA position statement on science-technology-society: science education for the 1980s
Gender Differences in Scientific Literacy
Development of a pool of scientific literacytest-items based on selected AAAS literacy goals
Dev elopment of an in strument to as ses ssecondary school student s ' under standing of the nature of scientific knowledge
Construction of a paper-and pencil Test of Basic Scientific Literacy based on selected literacy goals recommended by the American Association for the Advacement of Science
Benchmarks for science literacy
'
TBSL(Test of Basic Scientific Literacy)과 SLT(Scientific Literacy Test)를 사용한 중 고등학생의 과학적 소양 비교'
의 유사주제(
) 논문