직장에 다니는 성인대학생들의 역할갈등 경험 탐색

박진영 2008년
논문상세정보
    • 저자 박진영
    • 제어번호 82393658
    • 학술지명 한국교육학연구
    • 권호사항 Vol. 14 No. 2 [ 2008 ]
    • 발행처 안암교육학회
    • 발행처 URL http://www.kued.or.kr
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 85-106
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2008
    • KDC 370
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처
    유사주제 논문( 14,718)
' 직장에 다니는 성인대학생들의 역할갈등 경험 탐색' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
14,345 5

0.0%

' 직장에 다니는 성인대학생들의 역할갈등 경험 탐색' 의 참고문헌

  • 평생교육참여실태 분석 연구
    최운실 한국교육개발원 연구보고서 [2005]
  • 질적 연구 방법론
    양진향 조명옥 나남출판 [2010]
  • 비전통적 학습자의 고등교육기회 분석 -대학입학전형제도를 중심으로
    구혜정 손준종 평생교육학연구 13 (2) : 141 ~ 163 [2007]
  • 교육연구에서의 질적 자료의 분석 교육에서의 질적 연구 방법과 적용
    교육과학사 : 107 ~ 186 [2002]
  • 교육연구에서의 질적 자료의 분석
    이용숙 교육과학사 : 107 ~ 186 [1998]
  • Role overload, role conflict, and stress: Addressing consequences of multiple role demands
    Coverman Social Force 67 (4) : 965 ~ 982 [1989]
  • Persistence and the adult learner
    Castles Active Learning in Higher Education 5 (2) : 166 ~ 179 [2004]
  • Opening Doors: Students’ Perspectives on Juggling Work, Family, and College. ERIC Document Reproduction No. ED 471815
  • Nontraditionals in a Traditional Setting: Why Older Adults Return to College. ERIC Document Reproduction No. ED 267257
    Sewall,T.J. [1986]
  • Conflict Resolution Stratgies for the Adult Higher Education Student. United States Army War College. ERIC Document Reproduction No. ED 462055
  • Characteristics and Problems of Older Returning Students. College of Agricultural & Life Sciences Research Report. ERIC Document Reproduction No. ED 296084
    Flannery, D [1987]
  • An Exploration of the Perceived Academic and Non-academic Experiences of Adult Students in the School of Continuing Education. Columbia University Teachers College, Ed. D
    Glick, M.A. [1999]
  • 박사
  • Adult Women Studying Social Work and Adult Education in Canada: A Study of Their Multiple Role Experiences and of Support Available to them. ERIC Document Reproduction No. ED 369909
    Home,A.M. [1992]
  • Adult Students: Recruiment and Retention. Practice Application Brief, 18. ERIC Document Reproduction No. ED 457405