연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
확률적 사고 수준과 영재교육
이경화
2010년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
이경화
제어번호
82363721
학술지명
영재교육연구
권호사항
Vol. 20 No. 1 [ 2010 ]
발행처
韓國英才學會
발행처 URL
http://www.ksg.or.kr
자료유형
학술저널
수록면
151-173
언어
Korean
출판년도
2010
KDC
379
등재정보
KCI등재
판매처
참고문헌( 28)
유사주제 논문( 0)
인용/피인용
확률적 사고 수준과 영재교육
' 확률적 사고 수준과 영재교육'
의 참고문헌
박사
확률 개념의 교수학적 변환에 관한 연구
이경화
[1996]
한 수학영재아의 수학적 사고 특성에 관한 사례연구
김지원(Kim Ji Won)
송상헌(Song, Sang Hun)
[2004]
초등수학영재들이 페그퍼즐 과제에서 보여주는 대수적 일반화 과정 분석
권석일(Kwon Seok Il)
김지원(Kim Ji Won)
송상헌(Song, Sang Hun)
임재훈(Yim Jaehoon)
정영옥(Chong Yeong Ok)
수학교육학연구 17 (2) : 163 ~ 177
[2007]
수학영재들의 아르키메데스 다면체 탐구 과정: 정당화과정과 표현 과정을 중심으로
Choi, Nam-Kwang
Lee, Kyong-Hwa
Song, Sang-Hun
송상헌
이경화
최남광
학교수학 9 (4) : 487 ~ 506
[2007]
수학영재교육에서의 관찰평가와 창의력평가
고은성(Ko Eun-Sung)
신희영(Shin Hui young)
이경화(Lee Kyung Hwa)
학교수학 9 (2) : 241 ~ 257
[2007]
수학교육과정과 교재연구
정영옥
경문사
[2006]
수학 영재아들을 위한 행동특성검사지의 개발과 활용에 관한 연구
송상헌(Song, Sang Hun)
학교수학 2 (2) : 427 ~ 457
[2000]
수학 영재 학생들의 조건부 확률 문제해결 방법
Han, Dae-Hee
Lee, Kyung-Hwa
Na, Gwi-Soo
Song, Sang-Hun
나귀수
송상헌
이경화
한대희
학교수학 9 (3) : 397 ~ 408
[2007]
부분의 합은 전체인가 : 현대 자연철학의 이해
최종덕
소나무 철학 문고
[1995]
박사
능력별 집단에 따른 수학영재들의 패턴의 일반화 과정에 관한 연구
박은정
[2006]
The origin of the idea of chance in children
Piaget, Jean
Norton
[1975]
The intuitive sources of probabilistic thinking in children
Fischbein, Efraim
D. Reidel
[1975]
The evolution with age ofprobabilistic, intuitively based misconceptions
Fischbein
Schnarch
Journal for Research in Mathematics Education 28 : 96 ~ 105
[1997]
Talkingofprobability
Green
Mathematics and Applications 20 : 145 ~ 149
[1986]
School students' reasoning about conjunction and conditional events
Moritz
Watson
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology 33 (1) : 59 ~ 84
[2002]
Research on students’ understandings of probability. in: A research companion to principles and standards for school mathematics
Shaughnessy, J. M.
NCTM : 216 ~ 226
[2003]
Research in probability and statistics: Reflections and directions. in: Handbook of research on mathematics teaching and learning
Shaughnessy, J. M.
Macmillan Publishing Company : 465 ~ 494
[1992]
Multimodal learning and the quality of intelligent behavior. in: Intelligence: Reconceptualization and measurement
Biggs, J. B.
Lawrence Erlbaum Associates : 57 ~ 76
[1991]
Judgement under uncertainty: : Heuristics and biases
Kahneman, Daniel
Cambridge university press
[19 ]
Is any identification procedure necessary?
Birch
Gifted Child Quarterly 28 (4) : 157 ~ 161
[1984]
Intuition in science and mathematics : an educational approach
Fischbein, Efraim
D. Reidel
[1987]
How mathematicians think
Byers, W.
Princeton University Press
[2007]
Empirical Research in Understanding Probability. in: Chance Encounters: Probability in Education
Borovnik M, Bentz J.
Kluwer Academic Publisher : 73 ~ 105
[1991]
Development and Analysis of a Mathematics Aptitude Test for Gifted Elementary School Students
Holland
Paek
Suppes
School Scienceand Mathematics 99 (6)
[1999]
Developing mathematically promising students
Sheffield, Linda Jensen
National Council of Teachers of Mathematics
[1999]
Assessment of gifted children. in: Handbook of gifted education
Assouline, S. G.
Allyn & Bacon : 89 ~ 108
[1997]
A frameworkforassessing and nurturing young children's thinking in probability
Educational Studies in Mathematics 32 (2) : 101 ~ 125
[1997]
A framework for assessing middle school students' thinking in conditional probability and independence
Jones
Tarr
Mathematics Education Research Journal 9 : 39 ~ 59
[1997]
' 확률적 사고 수준과 영재교육'
의 유사주제(
) 논문