영재교육 대상자 선발에서 교사 추천의 효용성 분석
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
이인호
한기순
제어번호
82363693
학술지명
영재교육연구
권호사항
Vol.
19
No.
2
[
2009
]
발행처
韓國英才學會
발행처 URL
http://www.ksg.or.kr
자료유형
학술저널
수록면
381-404
언어
Korean
출판년도
2009
KDC
379
등재정보
KCI등재
판매처
'
영재교육 대상자 선발에서 교사 추천의 효용성 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
4,467
8
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
특수교육
4,634
3
계
4,634
3
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
5
닫기
'
영재교육 대상자 선발에서 교사 추천의 효용성 분석' 의 참고문헌
학교 수준별 및 영재 유형별 영재 판별체제의 적절성 평가 연구
박사
영재성의 발굴 및 계발에 영향을 미치는 요인분석연구
The identification of the gifted and talented
Martinson,R.A
Office of the Ventura County Superintendent of School
[1974]
The gifted individual. In Counseling the Gifted and Talented
The enrichment triad/revolving door model : A school wide plan for the developmnet of creative productivity. In System And Models For Developing Programs For The Gifted And Talented
The death of Giftedness: Gifted education without gifted child. In Rethinking Gifted education
Self-Efficacy Perspective on Achievement Behavior
Schunk
Educational Psychologist 19 (1) : 48 ~ 58
[1984]
Reliability and predictive validity of the motivated strategies for learning questionnaire(MSLQ)
Motivation: What teachers need to know
Ames
Teachers College Record 91 (3) : 409 ~ 421
[1990]
Meeting the need of gifted/learning disabled students
Baum
The Journal of Secondary Gifted Education 3 (5) : 6 ~ 16
[1994]
A statewide program in the discovery and Guidance of gifted students. In Educational program and intellectual prodigies
Sanborn,M.P
Maryland The Johns Hopkins University Press
[1977]
'
영재교육 대상자 선발에서 교사 추천의 효용성 분석'
의 유사주제(
) 논문