문학능력 증진을 위한 문학토론의 방법

김상욱 2009년
논문상세정보
    • 저자 김상욱
    • 제어번호 82333160
    • 학술지명 한국초등국어교육
    • 권호사항 Vol. 41 No. - [ 2009 ]
    • 발행처 한국초등국어교육학회
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 5-34
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2009
    • KDC 710.5
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' 문학능력 증진을 위한 문학토론의 방법' 의 참고문헌

  • 학습자의 문학능력에 대한 평가적 진술의 표준화 방안 연구
    유영희 [2008]
  • 학교에 간 할머니
    채인선 창비 [1997]
  • 새끼개
    박기범 낮은산 [2003]
  • 문학 능력과 교육과정, 그리고 매체, 교육과정 목표를 통해 본 문학 능력관과 매체의 수용
    김창원 문학교육학 (26) : 63 ~ 85 [2008]
  • 국어과 교육과정 개정(시안)연구 개발
    이인제 [2005]
  • Understanding literature
    Langer Language Arts 67 [1990]
  • The textual contract;Literacy as common knowledge and conventional wisdom
    Purves,A.C State University of New York Press [1991]
  • The reader, the text, the poem
    Rosenblatt,L.M Southern Illinois University Press [1978]
  • The process of understaning literature (Report Series 2.1)
    Langer,J.A Center for the Learning and Teaching of Literature, State University of New York [1989]
  • Mind in Society
    Vygotsky, Lev S. Harvard University Press [1978]
  • Literature Instruction:A Focus of on Student Response
    Langer,J.A NCTE [1992]
  • Is there a text in this class?
    Fish,S. Harvard University Press [1980]
  • Five Kinds of Literary Knowing, Literature Instruction:A Focus of on Student Response
    Probst,R.E NCTE [1992]
  • Discussion As Exploration;Literature and the Horizon of Possibilities (Report Series 6.3
    Langer,J.A Center for the Learning and Teaching of Literature, State University of New York [2000]
  • Creating classrooms for authors, Portsmouth
    Harste, J Heinemann [1988]
  • Challenging Questions in the Teaching of Literature
    Hynds, S Literature Instruction:A Focus of on Student Response, NCTE [1992]