-
-
저자
김상욱
-
제어번호
82333160
-
학술지명
한국초등국어교육
-
권호사항
Vol.
41
No.
-
[
2009
]
-
발행처
한국초등국어교육학회
-
자료유형
학술저널
-
수록면
5-34
-
언어
Korean
-
출판년도
2009
-
KDC
710.5
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
문학능력 증진을 위한 문학토론의 방법' 의 참고문헌
-
학습자의 문학능력에 대한 평가적 진술의 표준화 방안 연구
-
-
-
문학 능력과 교육과정, 그리고 매체, 교육과정 목표를 통해 본 문학 능력관과 매체의 수용
김창원
문학교육학 (26) : 63 ~ 85
[2008]
-
-
-
Understanding literature
Langer
Language Arts 67
[1990]
-
The textual contract;Literacy as common knowledge and conventional wisdom
Purves,A.C
State University of New York Press
[1991]
-
The reader, the text, the poem
-
The process of understaning literature (Report Series 2.1)
Langer,J.A
Center for the Learning and Teaching of Literature, State University of New York
[1989]
-
-
Literature Instruction:A Focus of on Student Response
-
Is there a text in this class?
Fish,S.
Harvard University Press
[1980]
-
Five Kinds of Literary Knowing, Literature Instruction:A Focus of on Student Response
-
Discussion As Exploration;Literature and the Horizon of Possibilities (Report Series 6.3
Langer,J.A
Center for the Learning and Teaching of Literature, State University of New York
[2000]
-
Creating classrooms for authors, Portsmouth
-
Challenging Questions in the Teaching of Literature
Hynds, S
Literature Instruction:A Focus of on Student Response, NCTE
[1992]
'
문학능력 증진을 위한 문학토론의 방법'
의 유사주제(
) 논문