다문화 감수성의 증진을 위한 다문화 수업모형 개발
-
-
저자
조대훈(Daehoon, Jho)
박민정(Minjeong, Park)
-
제어번호
82297652
-
학술지명
교육연구
-
권호사항
Vol.
46
No.
-
[
2009
]
-
발행처
성신여자대학교 교육문제연구소
-
자료유형
학술저널
-
수록면
29-65
(
37쪽)
-
언어
-
-
출판년도
2009
-
KDC
370
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
교보문고
'
다문화 감수성의 증진을 위한 다문화 수업모형 개발' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
14,345
|
5
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
교육학
|
14,719
|
0
|
|
계 |
|
14,719
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
5
|
|
'
다문화 감수성의 증진을 위한 다문화 수업모형 개발' 의 참고문헌
-
박사
-
-
주제가 있는 사회교실: 사회교사를위한 대안수업 길라잡이
-
-
Teacher as curricular-instructional gatekeeper in social studies. in: Handbook of research on social studies teaching and learning.
-
Social studies and the world: Teaching for understanding of world cultures (NCSS Bulletin # 103)
-
-
Multicultural education: Characteristics and goals. in: Multicultural Education: Issues and perspectives (6th ed.)
-
Multicultural Education: A Caring-Centered, Reflective Approach(2nd ed.)
-
Multicultural Education : Historical Development, Dimensions, and Practice, In Handbook of Research on Multicultural Education(2nd ed.)
-
Korean social studies teacher gatekeeping in the teaching of North Korea. in: Social Education in Asia: Critical issues and multiple perspectives
Jho,D.
Information Age Publishing
[2007]
-
-
Cultural organization and participation structures in two classrooms of Indian students. in: Doing the ethnography of schooling.
-
Cultural diversity and education: Foundation curriculum, and teaching
Banks
Pearson Education, Inc
[2006]
-
Cultural Diversity and Education: Foundations, Curriculum, and Teaching(5th ed.)
-
Contradictions of school reform: Educational costs of standardized testing
-
-
Approaches to multicultural curriculum reform. in: Multicultural Education: Issues and perspectives (6th ed.)
-
Anti-bias curriculum: Tools for empowering young children
-
'
다문화 감수성의 증진을 위한 다문화 수업모형 개발'
의 유사주제(
) 논문