상위권 고등학생들의 수학적 정당화와 반증의 유형에 대한 사례연구
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
이종희
이지현
제어번호
76527546
학술지명
교과교육학연구
권호사항
Vol.
13
No.
3
[
2009
]
발행처
이화여자대학교 교과교육연구소
자료유형
학술저널
수록면
633-652
언어
Korean
출판년도
2009
KDC
374.05
등재정보
KCI등재
소장기관
이화여자대학교 중앙도서관
판매처
'
상위권 고등학생들의 수학적 정당화와 반증의 유형에 대한 사례연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
1,438
1
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육과정
1,438
1
계
1,438
1
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
'
상위권 고등학생들의 수학적 정당화와 반증의 유형에 대한 사례연구' 의 참고문헌
박사
Treatment of refutations: Aspects of the complexity of a constructivist approach of mathematical learning. In Radical Constructivism in mathematics education
Toward a comprehensive perspective on proof. In Handbook of Research on Teaching and Learning Mathematics
Students' proof 스키마: Results from exploratory studies. In Research in college mathematics education III
Harel, G.
American Mathematical Society : 234 ~ 283
[1998]
Making the transition to formal proof
Moore
Educational Studies in Mathematics 27 : 246 ~ 304
[1994]
Justifying and proving in the mathematics classroom
Dennis, A.
Philosophy of Mathematics Education Newsletter
Justifying and proving in secondary school mathematics
Justification in the mathematics classroom : Astudy of prospective elementary teacher s
Blume
Simon
Journal of Mathematical Behavior 15 : 3 ~ 31
[1996]
Characterizing students’ understanding of mathematical proof
Elliot
Knuth
Mathematics Teacher 91 (8) : 714 ~ 717
[1998]
Aspects of proving: A Clinical investigation of process
Galbraith
Educational Studies in Mathematics 12 : 1 ~ 28
[1981]
An investigation on proofs and refutations in the mathematics classroom
A study of pupils' proving processes at the junior high school level
Balacheff
Paper presented at the joint international conference of the 66th annual meeting of the National Council of Teachers of Mathematics and the University of Chicago School Mathematics Project
[1988]
'
상위권 고등학생들의 수학적 정당화와 반증의 유형에 대한 사례연구'
의 유사주제(
) 논문