상위권 고등학생들의 수학적 정당화와 반증의 유형에 대한 사례연구

논문상세정보
    • 저자 이종희 이지현
    • 제어번호 76527546
    • 학술지명 교과교육학연구
    • 권호사항 Vol. 13 No. 3 [ 2009 ]
    • 발행처 이화여자대학교 교과교육연구소
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 633-652
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2009
    • KDC 374.05
    • 등재정보 KCI등재
    • 소장기관 이화여자대학교 중앙도서관
    • 판매처
    유사주제 논문( 1,437)
' 상위권 고등학생들의 수학적 정당화와 반증의 유형에 대한 사례연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육과정
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,438 1

0.1%

' 상위권 고등학생들의 수학적 정당화와 반증의 유형에 대한 사례연구' 의 참고문헌

  • 박사
  • 중?고등학생들에게 나타나는 정당화 유형 분석
    전수진 한국교원대학교 [2005]
  • Treatment of refutations: Aspects of the complexity of a constructivist approach of mathematical learning. In Radical Constructivism in mathematics education
    Balacheff,N D. Reidel [1991]
  • Toward a comprehensive perspective on proof. In Handbook of Research on Teaching and Learning Mathematics
    Harel, G. NCTM [2007]
  • Students' proof 스키마: Results from exploratory studies. In Research in college mathematics education III
    Harel, G. American Mathematical Society : 234 ~ 283 [1998]
  • Making the transition to formal proof
    Moore Educational Studies in Mathematics 27 : 246 ~ 304 [1994]
  • Justifying and proving in the mathematics classroom
    Dennis, A. Philosophy of Mathematics Education Newsletter
  • Justifying and proving in secondary school mathematics
    Leddy, J. F. J. Leddy,J.F University of Toronto [2001]
  • Justification in the mathematics classroom : Astudy of prospective elementary teacher s
    Blume Simon Journal of Mathematical Behavior 15 : 3 ~ 31 [1996]
  • Characterizing students’ understanding of mathematical proof
    Elliot Knuth Mathematics Teacher 91 (8) : 714 ~ 717 [1998]
  • Aspects of proving: A Clinical investigation of process
    Galbraith Educational Studies in Mathematics 12 : 1 ~ 28 [1981]
  • An investigation on proofs and refutations in the mathematics classroom
    Sekiguchi,Y University of Georgia [1991]
  • A study of pupils' proving processes at the junior high school level
    Balacheff Paper presented at the joint international conference of the 66th annual meeting of the National Council of Teachers of Mathematics and the University of Chicago School Mathematics Project [1988]