다차원적인 긍정적 행동지원이 장애아동의 문제행동에 미치는 영향
-
-
저자
김미선
박지연
-
제어번호
76527256
-
학술지명
특수교육
-
권호사항
Vol.
8
No.
2
[
2009
]
-
발행처
이화여자대학교 특수교육연구소
-
자료유형
학술저널
-
수록면
135-160
-
언어
Korean
-
출판년도
2009
-
KDC
379.05
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
이화여자대학교 중앙도서관
-
판매처
'
다차원적인 긍정적 행동지원이 장애아동의 문제행동에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
4,467
|
0
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
특수교육
|
4,634
|
0
|
|
계 |
|
4,634
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
0
|
|
'
다차원적인 긍정적 행동지원이 장애아동의 문제행동에 미치는 영향' 의 참고문헌
-
학급차원의 긍정적 행동지원이 문제행동을 보이는 초등학교 장애 학생과 그 또래에 미치는 영향
-
학교에서의 긍정적 행동지원이 정신지체 학생의 문제행동에 미치는 효과
-
-
-
장애청소년 및 성인의 문제행동에 대한 긍정적 행동지원
-
박사
-
-
박사
-
-
-
가정과 유치원 지역사회에서의 긍정적 행동지원이 자폐 유아의 바람직한 행동및 문제행동에 미치는 영향
-
Three decades of quality of life
-
The effects of general case training of mandingresponses on children with severe disabilities
-
Supporting positive behavior in public schools: An interventionprogram in Georgia
-
Reduction of severe problem behavior in community employmentusing an hypothesis-driven multicomponent intervention approach
-
Quality of rapport as a setting event for problem behavior:Assessment and intervention
-
Quality of life in adolescence: The quality of student lifequestionnaire
-
Menstrual Discomfort as a Biological Setting Event for Severe ProblemBehavior: Assessment and Intervention
-
Measuring theimpact of positive behavior support
-
Maximizing student learning: Theeffects of a comprehensive school-based program for preventing problem behaviors
-
Making inclusion a reality for students with severe disabilities
-
Facilitating general education participation for students with behavior problems by linking positive behavior supports and person-centered planning
[2001]
-
Evaluation a targetedintervention within a school wide system of behavior support
-
Effective behavior support: A systems approach to proactive schoolwide management
-
-
-
-
-
Alternative education strategies: Reducing violence in school andcommunity
-
A teacher's perspective of usingPBS in a classroom for a girl with multiple disabilities
-
A prevention program forstudents with or at risk for ED: Moderating effects of variation in treatment andclassroom structure
-
A blueprint forschoolwide positive behavior support: Implementation of three components
'
다차원적인 긍정적 행동지원이 장애아동의 문제행동에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문