연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
나레이션을 활용한 동기적 메시지가 학습자의 인지부하와 과제지속시간에 미치는 효과
류지헌
임지현
2009년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
류지헌
임지현
제어번호
76491085
학술지명
교과교육학연구
권호사항
Vol. 13 No. 2 [ 2009 ]
발행처
이화여자대학교 교과교육연구소
자료유형
학술저널
수록면
323-342
언어
Korean
출판년도
2009
KDC
374.05
등재정보
KCI등재
소장기관
이화여자대학교 중앙도서관
판매처
참고문헌( 23)
유사주제 논문( 1,437)
교육과정 1,437건
인용/피인용
나레이션을 활용한 동기적 메시지가 학습자의 인지부 ...
' 나레이션을 활용한 동기적 메시지가 학습자의 인지부하와 과제지속시간에 미치는 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
교육과정
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
1,438
4
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육과정
1,438
0
0.0%
계
1,438
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
4
닫기
' 나레이션을 활용한 동기적 메시지가 학습자의 인지부하와 과제지속시간에 미치는 효과'
의 참고문헌
정보탐색과제에서 전자책의 화면분할방식과 그래픽 메타포가 과제수행시간및 사용성 지각에 미치는 영향
류지헌 ( Jee Heon Ryu )
교육정보미디어연구 14 (3) : 253 ~ 272
[2008]
박사
웹 기반 학습자료의 글자체와 강조 방법이 가독성, 선호도 및 학업성취도에 미치는 영향
목정윤
이화여자대학교
[2005]
교수·학습 이론의 이해
변영계
학지사
[2005]
Variability of worked examples and transferof geometrical problem-solving skills: A cognitive-load approach
Paas
van Merri?nboer
Journal of Educational Psychology 86 (1) : 122 ~ 133
[1994]
Using subjective measures to detect variations ofintrinsic cognitive load within problems
Ayres
Ayres,P.
Learning and Instruction 16 (5) : 389 ~ 400
[2006]
Training strategies for attaining transfer ofproblem-solving skill in statistics: A cognitive loadapproach
Pass
Journal of Educational Psychology 84 (4) : 429 ~ 434
[1992]
The psychometric structure of pedagogical agent persona
Baylor
Ryu
Technology, Instruction, Cognition and Learning 2 : 291 ~ 319
[2005]
The impact of intrinsic motivation on e,learning inauthentic computer tasks
Bastiaens
Gulikers
Martens
Journal of Computer Assisted Learning 20 (5) : 368 ~ 376
[2004]
Personalized messages that promote science learning in virtual environments
Mayer
Moreno
Journal of Educational Psychology 96 (1) : 165 ~ 173
[2004]
Motivational influences on cognitive load : the effects of cognitive load on motivation in multimedia learning environments
Christensen, William
VDM Verlag Dr. M?ller
[2008]
Motivation and multimedia learning. In Cognitive effects of multimedia learning
Low, R
Information Science Reference : 154 ~ 172
[2009]
Measurement of cognitive load during multimedia learning activities. In Cognitive effects of multimedia learning
Cook, A. E.
Information Science Reference : 34 ~ 50
[2009]
Impact of reducing intrinsic cognitive load onlearning in a mathematical domain
Ayres
Ayres,P.
Applied Cognitive Psychology 20 (3) : 287 ~ 298
[2006]
Effects of personalized narration on learner motivation in a Web-based environment
Fazioli, M. P.
Capella University
[2009]
E-learning and the science of instruction: Proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning (2nd ed.)
Ruth C. Clark
Pfeiffer
[2008]
E-Learning and the science of instruction : proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning
Clark, Ruth Colvin
Pfeiffer
[2003]
Direct measurement ofcognitive load in multimedia learning
Brunken
Leutner
Plass
Educational Psychologist 38 (1) : 53 ~ 61
[2003]
Cognitive load theoryand instructional design: Recent developments
Pass
Renkl
Sweller
Educational Psychologist 38 (1) : 1 ~ 4
[2003]
Cognitive load theoryand complex learning: Recent developments and futuredirections
Sweller
Van Merriёnboer
Educational Psychology Review 17 (2) : 147 ~ 177
[2005]
Cognitive load measurement as a means to advance cognitive load theory
Educational Psychologist 38 (1) : 63 ~ 71
[2003]
Assessment ofcognitive load in multimedia learning with dual-taskmethodology: Auditory load and modality effects
Brnken
Leutner
Plass
Instructional Science : 115 ~ 132
[2004]
Affective computing
Picard, Rosalind W
The MIT press
[1997]
A reconsideration of cognitiveload theory
Krschner
Schonotz
Educational Psychology Review 19 (4) : 469 ~ 508
[2007]
' 나레이션을 활용한 동기적 메시지가 학습자의 인지부하와 과제지속시간에 미치는 효과'
의 유사주제(
) 논문