한국과 미국 고등학교 생물 교과서의 분자 유전학 내용 비교 분석
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
김호진
곽대오
제어번호
76491075
학술지명
교과교육학연구
권호사항
Vol.
13
No.
1
[
2009
]
발행처
이화여자대학교 교과교육연구소
자료유형
학술저널
수록면
113-132
언어
Korean
출판년도
2009
KDC
374.05
등재정보
KCI등재
소장기관
이화여자대학교 중앙도서관
판매처
'
한국과 미국 고등학교 생물 교과서의 분자 유전학 내용 비교 분석' 의 참고문헌
중등 생물 교과에 나타난 유전의 우성과 열성형질에 대한 오개념 연구
염색체, 유전자, 유전정보에 대한 학생들의 이해도와 오개념 연구
비유와 모형을 이용한 생물 수업이 고등학생들의 학업성취도와 학습태도에 미치는 효과
박사
What do secondary school boysunderstand about evolution and heredity before they are taught thetopics?
Deadman
Kelly
Journal of Biological Education 12 : 7 ~ 15
[1978]
The crisis in biology education
Yager
The American Biology Teacher 44 (6) : 328 ~ 334
[1982]
Teaching genetics at secondary school: A strategy for teaching about the location of inheritance information
Banet, E
Science Education : 313 ~ 351
[2000]
Science textbooks and science teaching : From logic to evidence
Stinner
Science Education 76 (1) : 1 ~ 16
[1992]
Misconceptions about the concept of natural selectionby medical biology students
Brumby
Science Education 68 : 493 ~ 503
[1984]
Human genetics in French and Tunisian secondary school books: Presentation of a school books analysis method. In What?Why?How? Research in Didaktik of Biology
How do the high school biology textbooks introduce the nature of science?
Concepts and misconceptions in molecular genetics- a qualitative approach. In What- Why- How? Research in Didaktik of Biology. Proceedings of the First Conference of European Researchers in Didactic of Biology
A Misconception in biology : amino acids andtranslation
Fisher
Journal of Research in Science Teaching. 22 (1) : 53 ~ 62
[1985]
'
한국과 미국 고등학교 생물 교과서의 분자 유전학 내용 비교 분석'
의 유사주제(
) 논문