학급 차원의 또래 지원망 프로그램이 일반아동의 장애아동과의 친구관계와 장애인식에 미치는 영향
'
학급 차원의 또래 지원망 프로그램이 일반아동의 장애아동과의 친구관계와 장애인식에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
313
|
8
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
사회과학
|
313
|
1
|
|
계 |
|
313
|
1
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
7
|
|
'
학급 차원의 또래 지원망 프로그램이 일반아동의 장애아동과의 친구관계와 장애인식에 미치는 영향' 의 참고문헌
-
박사
-
박사
-
박사
-
박사
-
박사
-
Social relationships in : Critical issues in the lives of people with severe disabilities
-
Peer relationships in : Instruction of students with severe disabilities
-
Peer relations and social adjustment: Are friendship and group acceptance distinct domains
-
More educational/integration: A collection of reading
Forest, M.
National Institute on Mental Retardation
[1987]
-
Making friends: Using recreation activities to promote friendship between children with and without disabilities
Heyne, L. A.
ERIC Document Reproduction Service NO. ED 379 857
[1994]
-
-
Friendship,popularity and the"self"during adolescence
-
Friendship and our children
Strully
Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps 10 : 224 ~ 227
[1985]
-
Children's perceptions of friendships assupportive relationships
Bukowski
Hoza
Developmental Psychology 22 (5) : 640 ~ 648
[1989]
-
Action for Inclusion: How To Improve Schools by Welcoming Children with Special Needs into Regular Classrooms
-
'
학급 차원의 또래 지원망 프로그램이 일반아동의 장애아동과의 친구관계와 장애인식에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문