-
-
저자
최경희
신동희
이향연
-
제어번호
76262324
-
학술지명
여성학논집
-
권호사항
Vol.
25
No.
2
[
2008
]
-
발행처
이화여자대학교 한국여성연구원
-
발행처 URL
http://home.ewha.ac.kr/~kwiewha/
-
자료유형
학술저널
-
수록면
117-158
-
언어
Korean
-
출판년도
2008
-
KDC
337.105
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
이화여자대학교 중앙도서관
-
판매처
'
과학교육에서의 성별 차이 현황과 해결 방안' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
120
|
4
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
여성문제
|
120
|
0
|
|
계 |
|
120
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
4
|
|
'
과학교육에서의 성별 차이 현황과 해결 방안' 의 참고문헌
-
-
중학교 교사의 성역할 고정관념에 대한 자기 평가
-
-
중등 학생의 과학에서의 성별 격차 및 해소 방안에 관한연구
정경아
교육인적자원부 정책연구과제 연구보고서 2003-14
[2003]
-
영재교육 성별 실태 및 영재 여학생 육성 방안
-
여학생의 수학, 과학 성취도 제고를 위한 교수-학습 과정 혁신 방안 연구
-
-
수학?과학 성취도 추이변화 국제비교 연구(TIMSS 2007) 시행보고서
-
성별 학교 유형이 학생들의 특성에 미치는 상대적 영향에 관한 연구-전통적 관점과 여성주의 관점의 탐색-
민무숙
여성연구 10 (2) : 209 ~ 237
[1992]
-
-
남녀공학 중학교에서의 혼성학급과 동성학급에 관한 교육적 효과 비교연구
-
-
-
-
UNCSTD-Gender Working Group: Missing Links: Gender Equity in Science and Technology for Development
-
The relation of gender and academic achievementto career self-efficacy and Interests
Kelly
Gifted Child Quarterly 37 (2) : 59 ~ 64
[1993]
-
The myth of equality in science classrooms
Kahle
Lakes
Journal of Research in Science Teaching 20 (2) : 205 ~ 219
[1983]
-
The development of girl's and boy's attitudes to science: Alongitudinal study
Kelly
European Journal of Science Education 8 (4) : 399 ~ 412
[1986]
-
-
-
The Role of Science and Technology in the Advancement of Women Worldwide
-
The Classroom Climate: Still a Chilly one for Women, In Education Men and Women Together: Coeducation in a Changing World
-
The 1990 science report card, Washington
Jones, L. R.
National Center for Educational Statistics
[1992]
-
Social development, leadership, and gender, In Counseling the gifted and talented
-
Shortchanging girls, shortchanging America
-
Science and engineering programs: On target for women
-
Research on gender issues in the classroom, In Handbook of Research on Science Teaching and Learning
-
Parental influences on the mathematics self-concept of high achieving adolescent girls
-
PISA 2006 결과 분석 연구: 과학적 소양, 읽기 소양, 수학적 소양 수준 및 배경변인 분석
-
PISA 2003 결과 분석 연구: 수학적 소양, 읽기 소양, 과학적 소양 수준 및 배경 변인 분석
이미경
한국교육과정평가원 연구보고PRE 2004-2-1
[2004]
-
-
Missing Links: Gender Equity in Science and Technology for Development
-
Lost talent: The underparticipation of women, minorities, and disabled persons in science
-
-
-
How schools shortchange girls: A study of major findings on girls and education
-
Girls' Achievement in Science and Technology- Implications for pedagogy, In Equity in the classroom: Towards effective pedagogy for girls and boys
-
Gifted females: a cross-cultural survey, In Maximizing potential: Lengthening and strengthening our stride
Heller, K. A.
Social Science Research Center, The University of Hong Kong : 242 ~ 246
[1997]
-
Gender differences inmathematics performance: a meta-analysis
-
Gender Mainstreaming in Science and Technology: A Reference for Governments for Other Stakeholders
-
Classroom experiences and student gender: Are there differences and do they matter, In Gender influences in classroom interaction
-
An analysis of factors affecting the choice of majors in science, mathematics, and engineering at the University of Michigan
-
Affect, ability, and science achievement: A quantitative synthesis of correlational research
Maher
Steinkamp
Review of Educational Research 53 (3) : 369 ~ 396
[1983]
-
A Summary of majorinfluences on attitude toward achievement in science amongadolescent students
-
-
-
'
과학교육에서의 성별 차이 현황과 해결 방안'
의 유사주제(
) 논문