고등학생의 고쳐쓰기에 드러난 자기 조정 전략 활용 양상 연구
'
고등학생의 고쳐쓰기에 드러난 자기 조정 전략 활용 양상 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
1,438
|
1
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
교육과정
|
1,438
|
0
|
|
계 |
|
1,438
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
1
|
|
'
고등학생의 고쳐쓰기에 드러난 자기 조정 전략 활용 양상 연구' 의 참고문헌
-
박사
-
웹기반 가상교육에서 협력적 상호작용 촉진을 위한 학습자 지원 전략 개발 - 튜터의 역할을 중심으로
-
쓰기 평가 방법 연구 : 평가 기준의 설정과 그 적용으로 중심으로
-
박사
-
문제 해결 전략 중심의 작문 지도 방안 - 논술 지도를 중심으로-
-
박사
-
-
-
-
-
-
박사
-
The Composition Process of twelfth graders
-
Revision Strategies of students writers and experienced adultwriters
-
Metamemory Perspectives on the development of memory and cognition
-
Metacognition, Executive Control, Self-Regulation, and Other More Mysterious Mechanisms
Ann Brown
Metacogniton, Motivation, and Understanding, LEA
[1987]
-
Metacognition Executive Control, Self-Regulation, and Other MoreMysterious Mechanisms, Metacogniton, Motivation, and Understanding
Ann Brown
Metacognition Executive Control
[1987]
-
Internal revision: A process of discovery, Research on composing:Points of departure
-
Internal revision: A process of discovery
-
Development of a structured interview for assessing student use of self-regulated learning strategies
[1986]
-
-
Cognitive Development, Prentice-Hall, Inc., Englewood Cliffs,New Jersey
'
고등학생의 고쳐쓰기에 드러난 자기 조정 전략 활용 양상 연구'
의 유사주제(
) 논문