미국 국가과학교육기준의 의미와 구성 체계 탐색
-
-
저자
서예원
-
제어번호
75167552
-
학술지명
교육과학연구
-
권호사항
Vol.
39
No.
1
[
2008
]
-
발행처
이화여자대학교 교육과학연구소
-
자료유형
학술저널
-
수록면
211-238
-
언어
Korean
-
출판년도
2008
-
KDC
370.5
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
서울대학교 중앙도서관
이화여자대학교 중앙도서관
-
판매처
'
미국 국가과학교육기준의 의미와 구성 체계 탐색' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
14,345
|
0
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
교육학
|
14,719
|
0
|
|
계 |
|
14,719
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
0
|
|
'
미국 국가과학교육기준의 의미와 구성 체계 탐색' 의 참고문헌
-
-
한국과 미국의 초등학교 과학교육의 비교연구: 교육과정 및 교과서를 중심으로
-
한국과 미국의 초등학교 5 6학년 과학교과서 비교분석
-
-
-
-
초등학교 과학교육과정에서의 천체에 관한 내용변천
-
-
-
-
-
-
-
제7차 교육과정의 현장 운영 실태분석
[2003]
-
제7차 교육과정의 성공적 정착을 위한 지원 요구조사
[2001]
-
-
-
-
제6차 및 제7차 초등학교 과학과 교육과정에서의 STS 관련 내용 비교
-
-
-
-
-
사범대학 과학교육계학과의 교과교육 평가 요목 개발에 대한 연구
-
-
-
-
-
-
-
-
-
What is scientific literacy?
-
The text and cultural politics
-
The silenced dialogue: Power and pedagogy in educating otherpeople's children
-
Student-centered teaching in a standard-based world: Finding asensible balance
-
Standard-based reform and unintendedconsequences: Implication for science education within America's urbanschools
-
Social constructivism: Infusion into the multicultural scienceeducation research agenda
-
Skills and other dilemmas of a progressive Black educator
-
Scientific literacy: A concept in search ofdefinition
-
Science standards: Promises and dangers
-
Science for all including students from non-Englishlanguage backgrounds
-
Science for all Americans
-
-
Science curriculum reform in the United States
-
National Science Education Standards
-
History of science/technology/society as reform in the UnitedStates
-
From Communication To Curriculum
-
Education reform in America's public schools: The Clintonagenda
-
Doing science: The process of scientific inquiry
-
Development of a pool of scientific literacytest-items based on selected AAAS literacy goals
-
Depiction of science andmathematics education in the Northwest
-
Curriculum and evaluation standards for school mathematics
-
American education: A history(3rd ed.)
-
박사
-
A sampler ofnational science education standards
-
A history of ideas in science education: Implication forpractice
'
미국 국가과학교육기준의 의미와 구성 체계 탐색'
의 유사주제(
) 논문