학습장애아동의 수학 문장제 문제해결능력의 발달경향성 탐색 및 학급배치효과 분석
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
이태수
제어번호
75142163
학술지명
특수교육연구
권호사항
Vol.
15
No.
1
[
2008
]
발행처
국립특수교육원
발행처 URL
http://www.knise.kr
자료유형
학술저널
수록면
173-191
언어
Korean
출판년도
2008
KDC
379
등재정보
KCI등재
소장기관
동국대학교 중앙도서관
서울대학교 중앙도서관
판매처
'
학습장애아동의 수학 문장제 문제해결능력의 발달경향성 탐색 및 학급배치효과 분석' 의 참고문헌
Treatment validity asa unifying construct for identifying learning disabilities
Fuchs
Speece
Learning disabilities quarterly 25 : 33 ~ 35
[2002]
Teaching students with learning and behavior problems
Responsiveness to intervention: An alternative approach to the identification of learning disabilities in: Identification of learning disabilities: Response to treatment
Redefining learning disabilities as inadequate response to instruction: The promise and potential problems
Fuchs
Vaugh
Learning disabilities research & practice 18 (3) : 137 ~ 146
[2003]
Hierarchical linear models: Applications and data analysis methods(2nd ed.)
Developments in curriculum-based measurement
Deno
the journal of special education 37 (3) : 184 ~ 192
[2003]
'
학습장애아동의 수학 문장제 문제해결능력의 발달경향성 탐색 및 학급배치효과 분석'
의 유사주제(
) 논문