연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
기업 이러닝 과정에서 성취도 및 만족도에 영향을 미치는 학습자 동기 측정도구의 개발 및 양호도 검증
주영주
김나영
심우진
김지연
2008년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
주영주
김나영
심우진
김지연
참고문헌( 40)
유사주제 논문( 102)
기업경영 102건
인용/피인용
기업 이러닝 과정에서 성취도 및 만족도에 영향을 미 ...
' 기업 이러닝 과정에서 성취도 및 만족도에 영향을 미치는 학습자 동기 측정도구의 개발 및 양호도 검증' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
기업경영
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
103
6
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
기업경영
103
0
0.0%
계
103
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
6
닫기
' 기업 이러닝 과정에서 성취도 및 만족도에 영향을 미치는 학습자 동기 측정도구의 개발 및 양호도 검증'
의 참고문헌
현대측정심리학
Rust,J.
박학사
[2005]
한국 남녀 중학생 집단에서 자기결정성이 학업성취도에 주는 영향
김은주 ( Eun Joo Kim )
김주환(Joohan Kim)
홍세희(Se Hee Hong)
교육심리연구 20 (1) : 243 ~ 264
[2006]
학업적 자기효능감 척도 개발 및 타당화 연구
김아영
박인영
교육학연구 39 (1) : 95 ~ 123
[2001]
학습동기 변인들과 인지전략 및 학업성취간의 관계
한순미
교육심리연구 18 (1) : 329 ~ 350
[2004]
학습동기 관련 연구의 최근 동향
봉미미
교육과학연구 31 (3) : 179 ~ 195
[2000]
자기조절학습을 지원하는 기업의 이러닝 학습관리체제의 개발과 효과에 관한 연구
임철일
교육공학연구 21 (4) : 77 ~ 100
[2005]
자기결정성 이론에 따른 학습동기 유형 분류체계의 타당성
김아영
교육심리연구 16 (4) : 169 ~ 187
[2002]
이러닝백서
한국사이버교육학회
한국전자거래진흥원.
[2005]
이러닝 시장 1조 6천억...성인 교육 ‘쑥쑥’
손예희
한경 비즈니즈(2007년 10월 29일)
[2007]
목표지향성, 자기조절학습, 학업성취도와의 관계연구
박성윤
송인섭
교육심리연구 14 (2) : 29 ~ 64
[2000]
박사
기업내 웹기반 교육에서 교육훈련 참가자의 몰입에 관한 연구
손기영
[2005]
박사
기업내 성인학습자의 자기주도성, 과제가치, 학습형태(집합교육, e-Learning, Blended Learning)가 학습만족도와 학업성취도에 미치는 영향
정혜승
정혜승
[2005]
구조 방정식 모형의 적합도 지수 선정기준과 그 근거
홍세희(Se Hee Hong)
한국심리학회지 19 : 161 ~ 177
[2000]
http://www.psych.rochester.edu/SDT/measures/intrins.html, 2007년 5월 10일 검색
[2007]
e-learning 환경에서의 자기조절학습전략, 자기효능감과 e-learning학습전략 수준 및 학업성취도 관련성 규명
이인숙
교육공학연구 19 (3) : 41 ~ 68
[2003]
Understanding dropout of adult learners in e-learning
Jun,J.
The University of Georgia
[2005]
Thedevelopmentofachievementtask values: a theoretical analysis
Eccles
Wigfield
Developmental Review 12 : 265 ~ 310
[1992]
The “what” and “why” of goal pursuits: Human needs and the self-determination of behavior
Deci, E. L.
Psychological Inquiry 11 : 227 ~ 268
[2000]
The effects of self-regulatory skills and type of instructional control on learning from computer-based instruction
Yang
International Journal of Instructional Media 20 (3) : 225 ~ 241
[1993]
Teaching college student to be self-regulated learners In : Self-regulated learning from teaching to self-relective practice
Hofer, K. H.
NY: Guilford Press
[1998]
T he effect of self - regulated learning strat egies onperformance in learner controlled comput er - based instruction
Young
Educational Technology Research and Development 44 (2) : 17 ~ 27
[1996]
Student differences in self-regulated learning : Relating grade, sex, and giftedness to self-efficacy and strategy use
Pons
Zimmermman
Journal of Educational Psychology 82 (1) : 51 ~ 59
[1990]
Social foundations of thought and action : a social cognitive theory
Bandura, Albert
NJ: Prentice Hall
[1986]
Self-regulating academic learning andachievement: The emergence of a social cognitive perspective
Zimmerman
Educational Psychology Review 2 : 173 ~ 201
[1990]
Self-efficacy: The Exercise of Control
Bandura.A
Freeman
[1997]
Self-efficacy for self-regulated learning Academic self-efficacy, and Internet self-efficacy in Web-Based Instruction
Bong
Choi
Joo
Educational Technology Research and Development 48 (2) : 5 ~ 17
[2000]
Self-efficacy and self-regulated learning:Implications for educational technology research
Bong
Journal of Educational Technology 14 (1) : 97 ~ 118
[1998]
Self-efficacy and academic motivation
Educational Psychologist 26 : 207 ~ 231
[1991]
Role of self-efficacy and task-value in predicting college students' course performance and future enrollment intentions
Bong
Contemporary Educational Psychology 26 : 553 ~ 570
[2001]
Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance
Pintrich,P.R.
Journal of educational psychology 82 : 33 ~ 40
[1990]
Intrinsic Motivation Inventory (IMI) scale
Deci, E. L.
Instrument development in the affective domain : measuring attitudes and values in corporate and school settings
Gable, Robert K
Kluwer Academic Pub
[1993]
Impact of self-regulatory influences on writing course attainment
Bandura
Zimmerman B.J
American Educational Research Journal 31 (4) : 845 ~ 862
[1994]
Handbook of psychological testing
Kline, Paul
Routledge
[1993]
E-Learning 사용의도와 학업성취도 영향요인에 관한 연구-TAM과 자기결정 학습동기 이론을 중심으로
지식연구 5 (2) : 85 ~ 113
[2007]
Development of a structured interview for assessing student use of self-regulated learning strategies
American Educational Research Journal 23 (4) : 614 ~ 628
[1986]
Control and information in the intrapersonal sphere: Anextension of cognitive evaluation theory
Ryan
Journal of Personality and Social Psychology 43 (3) : 450 ~ 461
[1982]
Comparison between self-concept andself-efficacy in academic motivation research
Bong
Clark
Educational Psychologist 34 (3) : 139 ~ 153
[1999]
Change in children competence beliefs and subjective task values across the elementaryschool years: a 3-year study
Wigfield, A.
Journal of Educational Psychology 89 : 451 ~ 469
[1997]
A social cognitive view of self-regulated academic learning
Zimmermann
Journal of Educational Psychology 81 (3) : 329 ~ 339
[1989]
' 기업 이러닝 과정에서 성취도 및 만족도에 영향을 미치는 학습자 동기 측정도구의 개발 및 양호도 검증'
의 유사주제(
) 논문