사회과에서 학습자의 메타인지 수준이 학업성취도에 미치는 효과
-
-
저자
윤주영
강운선
-
제어번호
75030758
-
학술지명
敎育硏究
-
권호사항
Vol.
3
No.
1
[
2007
]
-
발행처
대구대학교 사범대학 부설 교육연구소
-
자료유형
학술저널
-
수록면
91-110
-
언어
Korean
-
출판년도
2007
-
KDC
370
-
소장기관
대구대학교 중앙도서관
-
판매처
'
사회과에서 학습자의 메타인지 수준이 학업성취도에 미치는 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
14,345
|
3
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
교육학
|
14,719
|
0
|
|
계 |
|
14,719
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
3
|
|
'
사회과에서 학습자의 메타인지 수준이 학업성취도에 미치는 효과' 의 참고문헌
-
-
박사
-
초인지 획득방법의 훈련이 학습전략행동에 미치는 효과
[1988]
-
-
자기교시 훈련이 상위인지 귀인양식 및 과제성취도에 미치 는 영향
[1993]
-
-
박사
-
-
메타인지와 학업성취도와의 관계분석
[1989]
-
메타인지와 학업성취도와의 관계 연구 -초등학교 고학년 사회과를 중심으로-
-
The triple alliance for learning: Conition
-
The relationship of motivation and Metacognition to academic performance in graduate medical education
-
-
-
Metavognition executive control, self-regulation and other more mysterious mechanism
-
Metavognition and excutive control
-
Metacognitive aspects of problem aolving
-
Metacognition: implications for research in
-
Metacognition, Motivation, and Understanding
-
-
Metacognition r esearch andtheory : Analy sis and implication s for in structional design
-
-
Metacognition and motivation in higher level thinking
-
Mediating the Metacognitive
-
Measuring metacognition in the classroom: A Review of currently available measures
-
Developmental and instructional Analyses Of Children's Metacognition and reading Comprehension
-
Cognitive Strategy research: from basic research to educational application(pp.33-63)
-
Children's metacognition about reading
'
사회과에서 학습자의 메타인지 수준이 학업성취도에 미치는 효과'
의 유사주제(
) 논문