전자 텍스트 설계에서 시각지능 이론을 적용한 시각적 조직자 프로토타입 개발 연구
-
-
저자
나일주
한안나
-
제어번호
60253420
-
학술지명
평생학습사회
-
권호사항
Vol.
2
No.
2
[
2006
]
-
발행처
한국방송통신대학교 미래원격교육연구원
-
자료유형
학술저널
-
수록면
137-161
(
25쪽)
-
언어
Korean
-
출판년도
2006
-
KDC
370
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
전자 텍스트 설계에서 시각지능 이론을 적용한 시각적 조직자 프로토타입 개발 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
14,345
|
10
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
교육학
|
14,719
|
2
|
|
계 |
|
14,719
|
2
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
8
|
|
'
전자 텍스트 설계에서 시각지능 이론을 적용한 시각적 조직자 프로토타입 개발 연구' 의 참고문헌
-
-
-
이러닝 학습환경에서의 텍스트 축약에 관한 연구
-
-
-
-
-
-
-
-
Visual argument : Graphic organizer are superior to outline in improving learning from text
-
Using visual organizers to focus on thinking
-
Using and Selecting Graphic Techniques to Acquire Structural Knowledge
-
The generative effects of instructional organizers with computer-based interactive video
-
The WebBook and the Web Forager: An Information Workspace for the World-Wid Web
-
Text variation at the level of the individual sentence and the comprehension of simple expository paragraph
-
Strategies of discourse comprehension
-
-
Principle of effective visual communication for graphical user interface design
-
Nonverbal Communication Research in the 1970s : An Overview
-
Maps as a navigational aids in hypertext environments: an empirical
-
-
Learning how to learn
[1984]
-
Knowledge acquisition and comprehension
-
Instructional media and technologies for learning
-
Initial mention as a signal to thematic content in technical passages
-
-
Hypertext as instructional design
-
Human Visual Intelligence in Digital Millennium
-
Human Visual Intelligence
-
-
-
Graph Visualization and Navigation in Information Visualization a Survey
-
Getting students "partially" involved in note-taking using graphic organizers
-
Generative learning vs mathemagenic control of text processing
-
Effects of a tree diagram on students' comprehension of main ideas in an expository text with multiple themes
-
Effective view navigation
-
-
Document explorer visualization of WWW document and term spaces
-
Classifying graphical knowledge
-
Acquairing structural knowledge from semantically structured hypertext
-
A Quantitative and qualitative review ofgraphic organizer research
'
전자 텍스트 설계에서 시각지능 이론을 적용한 시각적 조직자 프로토타입 개발 연구'
의 유사주제(
) 논문