활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
김애화
김은주
김의정
제어번호
60245135
학술지명
교과교육학연구
권호사항
Vol.
16
No.
3
[
2012
]
발행처
이화여자대학교 교과교육연구소
자료유형
학술저널
수록면
799-813
언어
Korean
출판년도
2012
KDC
374.05
등재정보
KCI등재
소장기관
이화여자대학교 중앙도서관
판매처
'
초등학생의 어휘 특성 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
1,438
0
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육과정
1,438
0
계
1,438
0
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
'
초등학생의 어휘 특성 연구' 의 참고문헌
초등학교 교육용 어휘(1, 2, 3학년용)
국어연구소
초등학교 교육용 어휘(1
[1987]
박사
박사
읽기 성취 및 읽기 인지처리 검사
[2013]
Word knowledge and its relation to text comprehension: A comparativestudy of Chinese- and Korean-speaking L2 learners and L1 speakers of Japanese
Woodcock Johnson Reading Mastery-Revised
What's Meaning Got to Do With It The Role of Vocabulary in Word Reading and Reading Comprehension
[2006]
Vocabulary learning and instruction
Vocabulary is important for some but not allreading skills
Three dimensions of vocabulary development
The effect of task alternatives on vocabularyknowledge: a comparison of students with and without learning disabilities
The development of a new measure of L2 vocabulary Knowledge
Research on vocabulary instruction:Voltaire redux
Research on vocabulary instrucion: Ode to Voltaire
Report of the national reading panel Teaching children to read: Anevidence-based assessment of the scientific research literature on reading and its implications forreading instructions(NIH Publication No. 00-4769)
Relationships between word knowledge and readingcomprehension in third-grade children
Growth of reading vocabulary in diverseelementary schools: Decoding and word meaning
Grade-level invariance of atheoretical causal structure predicting reading comprehension with vocabulary and oralreading fluency
Evaluation of an in-depth vocabulary knowledge measurefor assessing reading performance
Construct definition and validity inquiry in SLA research
Assessing the role of depth and breadth of vocabularyknowledge in reading comprehension of Iranian EFL learners
'
초등학생의 어휘 특성 연구'
의 유사주제(
) 논문