연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
아스퍼거 장애학생의 사회적 의사소통 중재에 대한 메타분석과 단일대상연구 효과 크기 적절성 검토
김은경
2012년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
김은경
제어번호
60181144
학술지명
특수교육연구
권호사항
Vol. 19 No. 1 [ 2012 ]
발행처
국립특수교육원
발행처 URL
http://www.knise.kr
자료유형
학술저널
수록면
321-359
언어
Korean
출판년도
2012
KDC
379
등재정보
KCI등재
소장기관
동국대학교 중앙도서관 서울대학교 중앙도서관
판매처
참고문헌( 39)
유사주제 논문( 0)
인용/피인용
아스퍼거 장애학생의 사회적 의사소통 중재에 대한 메 ...
' 아스퍼거 장애학생의 사회적 의사소통 중재에 대한 메타분석과 단일대상연구 효과 크기 적절성 검토'
의 참고문헌
환경중심 언어중재가 자폐성 아동의 의사소통능력에 미치는 효과에 관한 메타분석
박일수
특수교육연구 14 (1) : 167 ~ 192
[2007]
특수교육 학회지 동향 분석
김애화 외
특수교육연구 18 (2) : 49 ~ 78
[2011]
중재반응모형에서의 증거기반교수를 위한 읽기중재 효과 메타분석
손승현
이예다나
학습장애연구 7 (2) : 119 ~ 143
[2010]
장애학생의 수학적 문장제 문제해결에 관한 교수방법의 중재 효과: 메타 분석
신현기 ( Hyun Ki Shin )
김영표 ( Young Pyo Kim )
특수교육저널:이론과 실천 9 (1) : 413 ~ 437
[2008]
자폐 범주성 장애 중재와 치료
박인호
시그마프레스
[2005]
인지적 장애를 지닌 아동을 위한 보완·대체 의사소통 중재에 대한 메타분석 -단일대상연구를 중심으로
남경욱
특수교육학연구 42 (4) : 193 ~ 212
[2008]
비디오 모델링 기법의 근거기반 실제를 위한 메타분석
김진호 ( Jin Ho Kim )
이성용 ( Seong Yong Yi )
특수교육저널:이론과 실천 12 (3) : 213 ~ 237
[2011]
발달장애 학생의 적응행동에 대한 전환교육 프로그램의 효과: 메타분석
박은영
신인수
장애와 고용 21 (2) : 59 ~ 78
[2011]
메타분석의 이론과 실제
오성삼
건국대학교출판부
[2002]
메타분석을 통한 학습전략의 효과연구
김동일
신을진
황애경
아시아교육연구 3 (2) : 71 ~ 94
[2002]
근거 기반의 실제(Evidence-Based Practice)를 구축하기 위한 메타분석: 자폐 범주성 장애인의 사회성과 의사소통을 중심으로
고영숙 ( Young Sook Ko )
김은경 ( Eun Kyung Kim )
정서·행동장애연구 23 (1) : 1 ~ 27
[2007]
교육연구방법의 이해
성태제
학지사
[2004]
교육 및 임상현장 적용을 위한 단일대상연구
박인호
학지사
[2005]
고기능자폐증과 아스퍼거증후군의 비교 고찰
이승희 ( Seung Hee Lee )
정서·행동장애연구 23 (3) : 1 ~ 24
[2007]
고기능 자폐아와 아스퍼거 장애아의 마음 이론 결손과 중재
서경희
정서·행동장애연구 18 (3) : 37 ~ 64
[2002]
The use of single-subject research to identify evidence-based practice in special education
Horner
Wolery
Exceptional Children 71 (2) : 165 ~ 179
[2005]
The quantitative synthesis of single subject research: Methodology and validation
Scruggs,T.E.
Remedial and Special Education 8 (2) : 24 ~ 33
[1987]
The facilitation of social-emotional understanding and social interaction in high-functioning children with autism: Intervention outcomes
Bauminger
Journal of Autism and Developmental Disorders 32 (4) : 283 ~ 298
[2002]
The complete guide to Asperger's syndrome
Attwood, Tony
Jessica Kingsley
[2008]
The Ziggurat model: A framework for designing comprehensive interventions for high-functioning individuals with autism spectrum disorders
Aspy, R.
AAPC
[2011]
Statistics and single subject research methodology, In Single-subject research methodology in behavioral sciences
Campbell, J. M.
Routledge : 417 ~ 453
[2010]
Statistical methods for meta-analysis
Hedges, Larry V
Academic Press
[1985]
Social skills interventions for students with Asperger Syndrome and high-functioningautism: Research findings and implications for teachers
Denning
Beyond Behavior 16 (3) : 16 ~ 23
[2007]
Single-case research designs : methods for clinical and applied settings
Kazdin, Alan E
Oxford University Press
[1982]
Research in autism: Myths, controversies, and perspectives, In Autism: Identification, education, and treatment
Romanczyk, R. G.
Lawrence Erlbaum Associates : 23 ~ 61
[1999]
Quality indicators for group experimental and quasi-experimental research in special education
Exceptional Children 71 (2) : 149 ~ 164
[2005]
Peer-mediated interventions to increase the social interaction of children with autism: Consideration of peer expectancies
DiSalvo
Oswald
Focus on Autism and Other Developmental Disabilities 17 (4) : 198 ~ 207
[2002]
Peer relationships and social and recreational activities among adolescents and adults with autism
Krauss
Orsmond
Seltzer
Journal of Autism and Developmental Disorders 34 (3) : 245 ~ 256
[2004]
Interpreting Outcomes of Social Skills Training for Students with High-Incidence Disabilities
Gresham
Horner
Sugai
Exceptional Children 67 (3) : 331 ~ 344
[2001]
How to summarize single-participant research: Ideas and applications
Mastropieri
Scuggs
Exceptionality 9 (4) : 227 ~ 244
[2001]
High-functioning autim/Asperger syndrome in schools: Assessment and intervention
Sansosti, F. J.
Guilford
[2010]
Exceptional teaching : a multimedia training package
White, Owen R
Merrill
[1976]
Evidence-based practices in autism: Where we started, In Evidence-based practices and treatments for children with autism
Reichow, B.
Springer : 3 ~ 24
[2011]
Effect size calculations andsingle subject designs
Olive
Smith
Educational Psychology 25 (2) : 313 ~ 324
[2005]
Early Intervention for young children with autism: Continuum based behavioral models
Anderson
Romanczyk
Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps 24 (3) : 162 ~ 173
[1999]
Delay versus deviance in autistic socialbehavior
Journal of Autism and Developmental Disorders 27 (5) : 557 ~ 569
[1997]
Autism spectrum disorders : from theory to practice
Hall, Laura J
Pearson
[2009]
Autism spectrum disorders
Simpson
Neuron 28 (2) : 355 ~ 363
[2005]
Autism and emotion, In Handbook of autism and pervasive developmental disorders
Hobson, P.
John Wiley & Sons : 406 ~ 422
[2005]
' 아스퍼거 장애학생의 사회적 의사소통 중재에 대한 메타분석과 단일대상연구 효과 크기 적절성 검토'
의 유사주제(
) 논문