2007 개정 중학교 과학 교과서에 나타난 21세기 글로벌 과학적 소양의 탐색
-
-
저자
Gao,Lei
김은진
문공주
김성원
Krajcik,Joseph
-
제어번호
60162946
-
학술지명
교과교육학연구
-
권호사항
Vol.
16
No.
2
[
2012
]
-
발행처
이화여자대학교 교과교육연구소
-
자료유형
학술저널
-
수록면
517-537
-
언어
Korean
-
출판년도
2012
-
KDC
374.05
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
이화여자대학교 중앙도서관
-
판매처
'
2007 개정 중학교 과학 교과서에 나타난 21세기 글로벌 과학적 소양의 탐색' 의 참고문헌
-
-
제7차 교육과정에 의한 중학교 과학 교과서 화학 단원의 STS 교육 내용 분석과 화학 교사들의 STS 교육에 대한 인식조사
-
글로벌 과학적 소양 함양을 위한 수업이 학생들이 과학의 본성에 대한 관점에 미치는 영향
-
박사
-
과학과 교육과정. 교육인적자원부 고시 제 2007-79호 별책9
-
-
-
Young People's images of science
[1996]
-
Twenty first century science: Insights from the design and implementation of a scientific literacy approach in school science
-
The renaissance development of the scientific illustration, In Science and the arts in the renaissance
-
Tangled up in views:Beliefs in the nature of science and responses to socioscientific dilemmas
-
Students and teachers conceptions of the nature ofscience: A review of the research
-
Re-conceptualization of scientific literacy in South Korea for the 21st century
-
Program for international student Assessment(PISA)2006 and scientific literacy: a perspective for science education leaders
-
Introduction: What do you mean by "collaborative learning"?, In Collaborative Learning: Cognitive and computational approaches
-
Exploration of Energy Unit of Korean Science Textbook from an Viewpoint of 21th Century Scientific Literacy
-
Engaging young people with science: Thoughts about future directions of science education
-
Beyond STS: a research-based framework for socioscientific issues education
-
Adolescent reasoning in socio-scientific issues,part I: Social cognition
-
'
2007 개정 중학교 과학 교과서에 나타난 21세기 글로벌 과학적 소양의 탐색'
의 유사주제(
) 논문