달의 위상 변화에 대한 과학적 모형 구성 수업에서 나타나는 과학 영재들의 모형 생성 및 발달 과정
'
달의 위상 변화에 대한 과학적 모형 구성 수업에서 나타나는 과학 영재들의 모형 생성 및 발달 과정' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
4,467
|
1
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
특수교육
|
4,634
|
0
|
|
계 |
|
4,634
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
1
|
|
'
달의 위상 변화에 대한 과학적 모형 구성 수업에서 나타나는 과학 영재들의 모형 생성 및 발달 과정' 의 참고문헌
-
-
-
-
-
The gifted student as future scientists
Brandwein, P.
National/State Leadership Training Institute on the Gifted and Talented
[1981]
-
Teacher-student co-construction processes in biology: Strategies for developing mental models in large group discussions
-
Step-wise evolution of models of electric circuits: A "learning-aloud" case study
-
Science and Education: Notions of Reality, Theory and Model, In Developing Models in Science Education
-
Perspectives on science learning, In Handbook of research on science education
-
Modelling, teachers' views on the nature of modelling, and implications for the education of modellers
Gilbert
Justi
International Journal of Science Education 24 (4) : 369 ~ 387
[2002]
-
-
Model of conceptual understanding in human respiration and strategies for instruction
-
Learning via model construction and criticism, In Handbook of creativity: Assessment, theory and research
-
-
Beyond black boxes: Bringing transparency and aesthetics back to scientific investigation
'
달의 위상 변화에 대한 과학적 모형 구성 수업에서 나타나는 과학 영재들의 모형 생성 및 발달 과정'
의 유사주제(
) 논문