교사용 유아 영재성 평가척도 개발 및 타당화 연구
-
-
저자
이채호
최인수
-
제어번호
60162749
-
학술지명
영재교육연구
-
권호사항
Vol.
22
No.
2
[
2012
]
-
발행처
韓國英才學會
-
발행처 URL
http://www.ksg.or.kr
-
자료유형
학술저널
-
수록면
483-497
-
언어
Korean
-
출판년도
2012
-
KDC
379
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
교사용 유아 영재성 평가척도 개발 및 타당화 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
4,467
|
1
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
특수교육
|
4,634
|
0
|
|
계 |
|
4,634
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
1
|
|
'
교사용 유아 영재성 평가척도 개발 및 타당화 연구' 의 참고문헌
-
-
-
-
영재성 판별 모형 개발을 위한 영재성 개념 탐색
황해익
유아교육논총 11 : 39 ~ 56
[2003]
-
-
영재교육진흥법시행령
교육과학기술부
제정 2002, 4, 14, 대통령령 제17578호
[2002]
-
-
-
-
The three-ring conception of giftedness: A developmental model for creative productivity, In Conceptualization of giftedness
-
-
The frames of minds: The theory of multiple intelligence
-
-
The Kingore Observation Inventory (KOI)
-
The Gifted Evaluation Scale (3nd ed.)
-
The Astor Program for gifted children: Pre-kindergarten through grade three
-
Smallpuppies:highly gifted children in the earlyyears
Gross
Roeper Review 21 (3) : 207 ~ 214
[1999]
-
Scales for rating the behavioral characteristics of superior students (Rev. ed.)
-
-
Scales for Identifying Gifted Students
-
Parenting young gifted children, In Intellectual giftedness in young children: recognition and development
-
Kranz talent identification instrument
-
Key to parenting the gifted child
-
-
-
Growing up gifted (4th ed.)
-
Giftedness in early childhood education:the search for complexity and connection
Harrison
Roeper Review 26 (2) : 78 ~ 84
[2004]
-
Gifted: The lost minority
Agne
Kappa Delta Pi Record 37 (4) : 168 ~ 172
[2001]
-
Gifted and Talent Evaluation Scales: A norm-referenced procedure for identifying gifted and talented students
-
Genetic studies of genius(vol. 1): Mental and physical traits of a thousand gifted children
-
Exploring the nature of giftedness in preschool children
Hodge
Kemp
Journal for the Education of the Gifted 24 (1) : 46 ~ 73
[2000]
-
Education of the gifted and talented (5th ed.)
-
Early childhood gifted education: A collaborative perspective
Barbour
Journal for the Education of the Gifted 15 (2) : 145 ~ 162
[1992]
-
Conceptions of giftedness(2nd ed. )
-
Clinical practice with gifted families, In Handbook of giftedness in children: Psychoeducational theory, research, and best practices
-
Beyond IQ: A triarchic theory of human intelligence
'
교사용 유아 영재성 평가척도 개발 및 타당화 연구'
의 유사주제(
) 논문