연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
교사들의 디지털교과서 사용 경험에 관한 근거이론적 접근
송연옥
변호승
2012년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
송연옥
변호승
참고문헌( 70)
유사주제 논문( 0)
인용/피인용
교사들의 디지털교과서 사용 경험에 관한 근거이론적 ...
' 교사들의 디지털교과서 사용 경험에 관한 근거이론적 접근'
의 참고문헌
활동” 중심의 디지털교과서 활용 교수·학습 방법 탐색
김세리 ( Se Ri Kim )
임병노 ( Byung Ro Lim )
임정훈 ( Jung Hoon Leem )
교육정보미디어연구 14 (4) : 27 ~ 52
[2008]
학교교육 내실화 방안 연구(Ⅰ) -학교 교육과정과 수업의 운영을 중심으로
조난심
[2001]
학교교육 내실화 방안 연구(1), 학교 교육과정과 수업 운영을 중심으로
[2001]
태블릿PC 기반의 디지털교과서 수업에 대한 교실생태학적 분석
류지헌
교육공학연구 24 (2) : 271 ~ 297
[2008]
초등학교 수학용 디지털교과서가 성별 및 적용환경에 따라 학업성취와 매체인식에 미치는 영향
류지헌
교육공학연구 24 (3) : 53 ~ 83
[2008]
초등 수학 전자 교과서의 구성 및 개발 전략
김봉우
배종수
한국초등수학교육학회지 7 (1) : 1 ~ 22
[2003]
제7차 교육과정 적용에 따른 수준별 수업 자료 개발 연구
이화진
[2001]
박사
정보기술수용모델의 확장을 통한 교사의 디지털교과서 수용 과정 분석
이강호
[2010]
전자책 시장의 최근 동향
유선실
정보통신정책 13 (16) : 71 ~ 75
[2001]
전자교과서의 국내외 동향과 개발 절차
변호승
최욱
초등교육연구 15 (2) : 177 ~ 194
[2002]
전자교과서/참고서 발전 방향 연구
백영균
[2002]
전자교과서 시스템을 위한 사용자 인터페이스 프로토타입 개발
김동식
김소영
[1998]
전자교과서 사례 조사 연구
손병길
[2004]
전자교과서 개발방안 연구(1)
곽병선
한국교과서연구소
[1997]
전자 교과서 설계 지침 및 모형 개발 연구: 국어, 사회, 수학, 과학교과 중심으로
여운방
[2000]
인재대국으로 가는 길 스마트교육 추진전략(안)
이주호
[2011]
유아컴퓨터교육의 이론과 실제
강신영
동문사
[2008]
성별에 따라서 사전지식과 ICT활용능력이 디지털교과서의 학업성취에 미치는 영향
류지헌
변호승
서정희
교육과학연구 40 (2) : 51 ~ 75
[2009]
디지털교과서의 연구동향과 학업성취도 효과성 연구에 대한 메타분석
류지헌(Jiheon Ryu)
변호승(Ho-Seung Byun)
송연옥(Yeonok Song)
교육방법연구 23 (3) : 635 ~ 663
[2011]
디지털교과서상용화 개발 본격 착수: 유비쿼터스 시대의 미래 학교교육 현실로 다가와
교육인적자원부
교육인적자원부
[2007]
디지털교과서 효과성 측정 연구
계보경
곽범덕
서혜숙
최규갑
[2015]
디지털교과서 효과성 측성 연구
변호승
[2008]
디지털교과서 활용 학교 교사의 테크놀로지 리더십 인식수준 분석
변호승(Ho-Seung Byun)
송연옥(Yeonok Song)
컴퓨터교육학회 논문지 14 (1) : 147 ~ 158
[2011]
디지털교과서 현황과 발전과제
변호승(Ho-Seung Byun)
송연옥(Yeonok Song)
정보과학회지 28 (10) : 58 ~ 63
[2010]
박사
디지털교과서 지속 활용을 위한 영향요인 분석 : 연구학교 교사와 학생 인식 조사
최미애
[2011]
디지털교과서 개발전략 및 발전방향에 관한 연구
송윤희(Yun-Hee Song)
정의석(EuiSuk Jeong)
채정병(Jung- Byung Chae)
한국컴퓨터종합학술대회 35 (1) : 230 ~ 235
[2008]
박사
근거이론 접근방법을 적용한 알콜중독자 부인의 경험
강은실
[1995]
근거이론 연구방법론
신경림
현문사
[2003]
Theoretical sensitivity : advances in the methodology of grounded theory
Glaser, Barney G
Sociology Press
[1978]
The maine learning technology initiative impact on students and learning
Lane, D. M
[2003]
The impact of ubiquitous computing in the internet age: How middle school teachers integrated wireless laptops in the initial stages of implementations
Burns
Polman.J
Journal of Technology and Teacher Education 14 (2) : 363 ~ 385
[2006]
The active society
Etzioni, A
The Free Press
[1968]
Teaching with technology : creating student-centered classrooms
Sandholtz, Judith Haymore
Teachers College Press
[1997]
Teachers' workplace : the social organization of schools
Rosenholtz, Susan J
Longman
[1989]
Teachers and technology: Digital literacy through professional development
Pianfetti
Language Arts 78 (3) : 255 ~ 262
[2001]
Teacherconcernsduringinitialimplementation ofaone-to-onelaptop initiativeatthemiddleschoollevel
Donovan
Hearlery
Strudler
Journal of Research on Technology in Education 39 (3) : 263 ~ 286
[2007]
Teacher efficacy:A motivational paradigm for effective teacher education
Journal of Teacher Education 35 : 28 ~ 32
[1984]
Teacher efficacy:A constructvalidation
Gist,M.E
Journal of Educational Psychology 76 (4) : 569 ~ 582
[1984]
Teacher development and school improvement: The process of teacher change
Stein
Wang
Teaching and Teacher Education 4 : 171 ~ 187
[1988]
Social foundations of thought and action: A social cognitive theory. Prentice-hall series in social learning theory
Bandura.A
Prentice-Hall
[1986]
Self-efficacy: The Exercise of Control
Bandura.A
Freeman
[1997]
Readme first for a user's guide to qualitative methods(2/e)
Richards, L.
Sage Publications
[2002]
Professional Development and Reform in Science Education: The Role of Teachers' Practical Knowledge
Journal of Research in Science Teaching 38 (2) : 137 ~ 158
[2001]
Policy implementation in the federal aid system: The case of grant policy, In Public Policy Implementation
Stein, R. M
Jai Press Inc
[1984]
Oversold and underused : computers in the classroom
Cuban, Larry
Harvard University Press
[2001]
NVIVO8 프로그램의 활용
박종원
형설출판사
[2009]
Measurement of responsibility teachers assume for academic successes and failures in the classroom
Guskey
Journal of Teacher Education 32 : 44 ~ 51
[1981]
Making difference: Reflections and thoughts of the first year teachers
Hawk. P. P
East Carolina University
[1984]
Infusing educational technology into mainstream educational computing
Rieber
Welliver
International Journal of Instructional Media 16 (1) : 21 ~ 32
[1989]
Implementation
Pressman, J. L.
University of California Press
[1973]
First-year teaching: A case study
Bullough
Bullough, R. V.
Teachers College Record 89 (2) : 219 ~ 237
[1987]
First-year teacher' eight years later: An inquiry into teacher development
Bullough, R. V.
Teachers College Press
[1997]
Examining pedagogical content knowledge
Gess-Newsome, J
Kluwer Academic Publishers
[1999]
Effects of technology integration education on the attitudes of teachers and students
Christiansen
Journal of Research on Technology in Education 34 (4) : 411 ~ 433
[2002]
Effective evaluation: Improving the usefulness of evaluation results through responsive and naturalistic approaches
Guba, E. G.
Jossey-Bass
[1981]
Educating the reflective practitioner
Schon, Donald A
Jossey-Bass
[1987]
Diffusion of innovations (4th ed.)
Rogers, E. M.
The Free Press
[1995]
Developing practice, developing practitioners, In Teaching as the Learning Profession, Handbook of Policy and Practice
Ball, D. L.
Jossey-Bass : 3 ~ 32
[1999]
Cognitive, social, motivational and health aspects of students in laptop classrooms
Bachmann
Trimmel
Journal of Computer Assisted Learning 20 (2) : 151 ~ 158
[2004]
Basics of qualitativeresearch: Grounded theory procedures and teachniques
Strauss, A. L.
SAGE Publications
[1990]
Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory(2nd ed.)
Strauss, A. L.
SAGE Publications
[1998]
Basics of qualitative research : grounded theory procedures and techniques
Strauss Anselm L
Sage
[1990]
An investigation of the relationships among science teaching anxiety, self-efficacy, teacher education variables, and instructional strategies
Czerniak, C. M
[1989]
An inservice model for enhancing faculty computer self-efficacy
Faseyitan
Hirschbuhl
Libii
British Journal of Educational Technology 27 (3) : 214 ~ 226
[1996]
Accomplished teachers: Integrating computers into classroom practice
Sheingold, K
Center for Technology in Education
[1990]
A survey study of chinese kindergarden teacher concerns
Tsai
University of Illinois
[1990]
A survey study of Chinese kindergarten teacher concern University of Illinois
Tsai, D. T
[1990]
A descriptivestudyofexperienceddecisionandnoviceteachers'interactiveinstructionaldecisionprocesses
Creek
Fogarty
Wang
Paper Presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association
[1982]
2010년도 디지털교과서 효과성 측정 연구
노경희
[2011]
2010년 디지털교과서 서비스 위탁 운영 및 세계화 기능 개발 제안요청서
한국교육학술정보원
[2010]
' 교사들의 디지털교과서 사용 경험에 관한 근거이론적 접근'
의 유사주제(
) 논문