농촌 지역공동체의 지속가능성을 위한 주체형성 과정
-
-
저자
김정숙
강영택
-
제어번호
60125874
-
학술지명
한국교육학연구
-
권호사항
Vol.
18
No.
2
[
2012
]
-
발행처
안암교육학회
-
발행처 URL
http://www.kued.or.kr
-
자료유형
학술저널
-
수록면
51-82
-
언어
Korean
-
출판년도
2012
-
KDC
370
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
농촌 지역공동체의 지속가능성을 위한 주체형성 과정' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
14,345
|
0
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
교육학
|
14,719
|
0
|
|
계 |
|
14,719
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
0
|
|
'
농촌 지역공동체의 지속가능성을 위한 주체형성 과정' 의 참고문헌
-
-
-
-
-
-
-
파울로 프레이리(Paulo Freire) 교육사상의 수용과정과 민중교육운동에 대한 영향
-
-
-
-
박사
-
-
-
-
-
-
비판적 성인학습 이론의 비교분석: 프레이리, 메지로우, 웰튼의 논의를 중심으로
김정섭
비판적 성인학습 이론의 비교분석: 프레이리
[1998]
-
-
-
-
박사
-
-
Understanding transformation theory
-
Transformative learning: Theory to practice
-
Transformative learning theory in the practice of adult education: Anoverview
-
Stories of experience and narrative inquiry
[1990]
-
Qualitative data analysis (2nd ed.)
-
Narrative inquiry: Multiple lenses, approaches, voices
Chase
Narrative inquiry: Multiple lenses
[2005]
-
-
Musings and reflections on the meaning, context, and process of transformative learning: A dialogue between John M. Dirkx and Jack Mezirow
-
Learning to think like an adult: Core concepts of transformationtheory
-
Ethnography:Principles in practice(2nd ed.)
-
-
A Korean agricultural school’s integration of ESD(Education forSustainable Development) within a regional community: EIU best practices 2009
'
농촌 지역공동체의 지속가능성을 위한 주체형성 과정'
의 유사주제(
) 논문