미국의 초등 예비교사를 위한 수학 교수법에 관한 사례 연구
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
방정숙
제어번호
60098799
학술지명
한국초등수학교육학회지
권호사항
Vol.
15
No.
3
[
2011
]
발행처
한국초등수학교육학회
발행처 URL
https://kseme.jams.or.kr
자료유형
학술저널
수록면
487-507
(
21쪽)
언어
Korean
출판년도
2011
KDC
375.2
등재정보
KCI등재
판매처
학술교육원
'
미국의 초등 예비교사를 위한 수학 교수법에 관한 사례 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
3,759
2
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
유아 및 초등교육
59
0
계
59
0
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
2
닫기
'
미국의 초등 예비교사를 위한 수학 교수법에 관한 사례 연구' 의 참고문헌
현행 초등 교사 양성 체제에 대한 평가와 반성
김도기
한국교원대학교 개교25주년 기념 학술세미나한국 교사교육의 반성과 발전과제 17 ~ 50
[2009]
교사가 중요하다: OECD 국가교원인사정책 국제비교
Using video to teach future teachers to learn from teaching
Santagata, R.
ZDM The International Journal on Mathematics Education 43 (1) 133 ~ 145
[2011]
Traditions of school mathematics in Japanese and American elementary classrooms. In Theories of mathematical learning
The work of teaching and the challenge of teacher education
Ball, D. L
Journal of Teacher Education 60 497 ~ 511
[2009]
The role of lesson analysis in pre-service teacher education: an empirical investigation of teacher learning from a virtual video-based field experience
Mathematics teacher educator learning and development: An introduction, In The international handbook of mathematics teacher education: Vol. 4. The mathematics teacher educator as a developing professional
Making Sense: Teaching and Learning Mathematics with Understanding
Heinemann
[1997]
Good mathematics instruction in South Korea
Pang
Pang, J
Pang,J.S
ZDM The International Journal on Mathematics Education 41 (3) 349 ~ 362
[2009]
From preparation topractice:Designing acontinuum to strengthen and sustain teaching
Disciplined analysis of mathematics teaching as a routine of practice, In Mathematics teaching: Putting research into practice at all levels
Designing Video-Based Professional Development FOR Mathematics Teachers in Low-Performing Schools
Classroom discussions:Using math talk to help students learn(2nd ed)
Children's mathematics: Cognitively guided instruction. Portsmouth
'
미국의 초등 예비교사를 위한 수학 교수법에 관한 사례 연구'
의 유사주제(
) 논문