유아교육기관에 적응하는 다문화가정 유아에 대한 생태학적 변인연구
'
유아교육기관에 적응하는 다문화가정 유아에 대한 생태학적 변인연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
3,700
|
7
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
유아 및 초등교육
|
3,700
|
0
|
|
계 |
|
3,700
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
7
|
|
'
유아교육기관에 적응하는 다문화가정 유아에 대한 생태학적 변인연구' 의 참고문헌
-
현직유아교사와 예비유아교사의 교사신념에 관한 연구: 목포지향성. 교사 효능감 및 발달에 적합한 실제에 대한 교사신념을 중심으로
이경옥
사회과학연구 8 195 ~ 212
[2002]
-
박사
-
-
-
-
초등학교 문화와 그 연구과제
조용환
초등학교 문화연구 1 (1) 1 ~ 15
[2001]
-
-
-
유치원교사의 교직관과 직무만족도와의 관계에 관한 연구
이정기
성균관대학교 교육대학원 박사
[1998]
-
유아의 적응행동 및 부적응행동과 관련된 변인연구: 유아의 성별, 기질, 취원기간, 그리고 어머니의 양육행동 중심으로
-
-
-
유아의 성,연령,기질 및 가정환경자극과 유아교육기관적응과의 관계
임말자
최경순
유아교육연구 23 (1) 189 ~ 207
[2003]
-
유아의 기질, 어머니의 양육행동 및 교사의 성격특성과 유아의 어린이집 적응과의 관계
김현진
계명대학교 교육대학원 석사
[2004]
-
-
유아교육기관에서의 유아의 적응과 유아의 사회적 능력 및 문제행동에 대한 연구
권희경
송진숙
열린유아교육연구 8 (3) 207 ~ 225
[2003]
-
-
박사
-
유아 다문화 교육의 통합적 적용
학지사
[2008]
-
-
-
-
-
-
보육시설 이용 유아의 일상적 스트레스에 영향을 미치는 생태학적 변인연구
-
박사
-
박사
-
-
-
-
-
박사
-
박사
-
-
-
-
박사
-
박사
-
박사
-
박사
-
-
다문화 가정 자녀의 교육경험과 시사점 : 국제결혼가정을 중심으로
이정선
초등교육연구 21 (2) 217 ~ 237
[2007]
-
-
-
농어촌 국제결혼 자녀의 하가교적응에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
-
국제결혼가정 자녀의 사회화 과정이 자아정체감에 미치는 영향 : 다문화 교육을 위한 시사점을 중심으로
-
국제결혼 이주여성 실태조사 및 보건·복지 지원방안
-
-
교사의 교육신념과 자아효능감이 유아의 자아효능감에 미치는 영향
전인옥
한국방송대학교 논문집 22 493 ~ 528
[1996]
-
-
교사를 통해 본 다문화 가정 유아의 특성 및 교사의 어려움 : 결혼이민자 가정을 중심으로
박미경
이화여자대학교 대학원 석사
[2007]
-
-
가족관계등록정보시스템 2009년 5월 1일 보도자료
-
色다른 시대, 多문화한국
동아일보
2009년 8월 6일에 검색
[2009]
-
‘다문화 사회로 변하는 한국’ 유병규 현대 경제연구원 경제연구본부장
-
indergarten Children's Relatedness to Teachers and Peers as a Factor in Classroom Engagement and Early Leaming
-
-
The rekation between parents' perceptions of temperament and children's adjustment to school
-
The ecology of developmental processes. in: Handbook of child psychology: Vol.1. Theoretical modelsof human development(5th ed.)
-
The dynamics of preschool children's confoicts
-
The development of coping
-
The Multicultural Effecacy Scale: Develop-ment. Item Selection. and Reliability
-
-
Socioeconomic status and child development
-
Socialstudiesforthepreschool
-
Socialandculturalinfluenceonschooladjustment:The application ofan identity-focused culturalecologicalperspective
-
Self-efficay, Toward a unifying theory of behavioral change
-
Relationships matters: Linking teacher support to student engagement and achievement
-
-
Preservice multicultural teacher education: Predictors of student readiness
-
Peer rejection, negative peer treatment, and school adjustment: Self-concept and classroom engagement as mediating processes
-
Peer acceptance and social adjustment to kindergarten and Head Start setting
Johnson, C.
The Joumal of Psychology 112 259 ~ 268
[2000]
-
Pattems lf relationships between children and kindergarten teachers
-
Parental concepts of development. in: Parental belief systems
-
Our Child Doesn't Talk to Us Anymore: Alienation in Immigrant Chimese Families
-
-
Identifying coping strategies in children
-
Heuristic Influence on Decision Processes
-
Having friends, making friends: Relationships as educational contexts
-
Family. School and Community Factors and Relationships to Racial-Ethnic Attitudes and Academic Achievement American
-
Ethnic identity and acculturation
-
Emotional and Behavioral Problems of Turkish Immigrant Children. Adolescents and their Parents Living in the Netherlands-An Overview
Crijnen. M.
Supplement to International Journal of Behavioral Development 27 (6) 439 ~ 444
[2003]
-
Emotion regulation in low-income preschoolers
-
Developing sensitivity to children's cultural comfort zone
-
Acculturative stress, depression, and suicidal ideationamong immigrant and second-generation Latino adolescents
Hovey
King
Joumal of American Academy of Child and Adolescents Psychiatry 35 (9) 1183 ~ 1192
[1996]
-
박사
-
'
유아교육기관에 적응하는 다문화가정 유아에 대한 생태학적 변인연구'
의 유사주제(
) 논문